مصاف ب‌ام‌و M2، پورشه 718 کیمن S و جگوار اف تایپ

چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 15:30
مطالعه 8 دقیقه
bmw-m2-vs-porsche-718-cayman-s-vs-jaguar-f-type-03
زمانی که خودروی اسپورت جدید وارد بازار می‌شود هر طرفدار، مجله و وب‌سایتی تحت تأثیر آن قرار گرفته و می‌خواهند که آن را با هر رقیبی که وجود دارد...
تبلیغات

زمانی که خودروی اسپورت جدید وارد بازار می‌شود هر طرفدار، مجله و وب‌سایتی تحت تأثیر آن قرار گرفته و می‌خواهند که آن را با هر رقیبی که وجود دارد مقایسه کنند. هم‌اکنون نیز اوضاع درباره‌ی ب‌ام‌و M2 همین‌گونه است. این خودرو در برابر رقبای زیادی قرار گرفته تا معلوم شود که توانایی‌های آن در چه حدی است. خوشبختانه M2 در برابر رقبای مدرن خود به خوبی عمل کرده است. درحالی‌که این خودرو در همه‌ی مقایسه‌ها بهترین نبوده اما قطعاً دیگران را تحت تأثیر قرار داده و خوب عمل کرده است.

مجله Whatcar ب‌ام‌و M2 را در برابر دو رقیب نام آشنا قرار داده است. این دو رقیب پورشه 718 کیمن S و جگوار اف تایپ V6 هستند.

پورشه 718 کیمن S جدید پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت خود را کنار گذاشته و از نسخه‌ی 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو سود می‌برد. درحالی‌که قدرت 345 اسب بخاری آن 10 واحد از پیشرانه‌ی 6 سیلندر قبلی بیشتر است اما به اندازه آن لذت‌بخش نیست. دور پیشرانه‌ی 6 سیلندر به زیبایی بالا می‌رفت و صدای فوق‌العاده و خاص یک پورشه را تولید می‌نمود. صدای پیشرانه‌ی جدید مضحک و خسته‌کننده است. کیمن ظرف مدت 4.7 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

دینامیک رانندگی و هندلینگ کیمن باورنکردنی و عالی است. فرمان این خودرو نیز در بین این دسته بهترین بوده و سواری آن نیز عالی است. نسل قبلی کیمن یک خودروی اسپورت فوق‌العاده بود و این مدل 718 جدید حتی بهتر و تیزتر است.Whatcar رانندگی این خودرو را در این مقایسه با فاصله‌ی اندکی از M2 بهتر از همه می‌داند.

جگوار اف تایپ V6 هنوز هم یکی از برجسته‌ترین خودروهای روی کره‌ی زمین است. علیرغم اینکه دیگر برندها برخی اوقات زیبایی ساخته‌هایشان را به رخ می‌کشند اما هیچ‌کدام قادر نیستند تا به زیبایی این خودرو نزدیک شوند. در جایی که پورشه یک خودروی سرد، کلینیکی و ماشینی است، اف تایپ دقیقاً نقطه‌ی مقابل آن قرار می‌گیرد. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سوپرشارژردار این خودرو علیرغم اینکه قدرت کمتر 340 اسبی دارد اما بسیار مست‌کننده است. صدای اگزوز آن مخصوصاً با وجود سیستم اگزوز سفارشی بسیار گیرا بوده و ماهیت سوپرشارژری آن به معنی عملکرد قوی‌تر در دورهای پایین است. البته جگوار کندترین خودروی این مقایسه با شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5 ثانیه‌ای است.

در بخش‌های هندلینگ و دینامیک شاسی جگوار در پس دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد و بیش از آنکه وظایف یک خودروی اسپورت را انجام دهد، عملکرد یک GT را به نمایش می‌گذارد. از نظر راحتی نیز این خودرو بهتر از سایرین عمل نکرده و مدلی ناآرام نشان می‌دهد.

موطلایی این مقایسه احتمالاً ب‌ام‌و M2 است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی آن نه تنها هیجان‌انگیز و خطی است بلکه قدرت بالایی را در اختیارتان می‌گذارد. پیشرانه‌ی 365 اسبی آن قوی‌ترین در گروه است و شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.5 ثانیه‌ای آن را به سریع‌ترین عضو گروه بدل می‌کند. از نظر هیجان نیز این پیشرانه نزدیک به واحد قدرت 6 سیلندر جگوار است. صدای پیشرانه نیز عالی و گوش‌نواز می‌باشد. به نظر ما قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و در این مقایسه بهترین است.

در بحث هندلینگ،M2 درست پشت سر کیمن قرار دارد. علیرغم وزن بالاتر ب‌ام‌و نسبت به پورشه و اینکه پیشرانه‌ی M2 در جلو و کیمن در وسط خودرو قرار دارد، اما M2 هنوز هم هندلینگی باورنکردنی ارائه می‌کند. کیمن فقط با احساس بهتر سیستم فرمان و کمی هندلینگ تیزتر از ب‌ام‌و پیش می‌افتد. از طرفی M2 با هندلینگ عالی و هیجان بیشتر از جگوار بالاتر است.

در نتیجه‌گیری نهایی،Whatcar پورشه 718 کیمن S را به عنوان خودروی برتر انتخاب می‌کند و ب‌ام‌و M2 با فاصله‌ی اندکی در رتبه‌ی دوم قرار گرفته و اف تایپ قابل‌احترام نیز مکان سوم را به خود اختصاص می‌دهد. دیدن اینکه ب‌ام‌و در رده‌ی دوم قرار گرفته کاری سخت است. البته درک می‌کنیم که چرا پورشه در رتبه‌ای بهتر قرار دارد. کیمن در بحث یک خودروی اسپورت بودن و دینامیک هندلینگ بهتر عمل کرده است. هرچند به عنوان رانندگی روزانه،M2 صندلی‌های عقبی را نیز دارد (پورشه دو سرنشینه است) و صندوق آن نیز قابل استفاده تر بوده و البته هزینه‌های خرید و نگهداری آن به علاوه‌ی مصرف سوخت پایین‌تر است. خب اگر ما بخواهیم با این پول خودرویی بخریم، به نظر می‌رسد که در مجموع ب‌ام‌و M2 انتخاب بهتری است. اما در بحث خودروی اسپورت و هندلیگ تیزتر، 718 کیمن S هنوز هم قهرمان است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.