فروش یکصد هزار بامو الکتریکی در طی 3 سال
خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر توجهات زیادی را به خود جلب نمودهاند. تنها به موجی که تسلا با معرفی مدل S در سال 2012 به راه انداخت نگاه کنید. نیسان نیز یکصد هزارمین ساختهی الکتریکی خود یعنی لیف را در آمریکا به فروش رسانده است. بامو نیز چنین عملکردی داشته است. در حقیقت این خودروساز آلمانی اخیراً و برای اولین بار از زمان به راه انداختن زیر برند i خود توانسته یکصد هزار دستگاه از ساختههای الکتریکی و پلاگین خود را به فروش برساند.
آغاز کنندهی حضور بامو در این بخش از بازار مدل الکتریکی i3 در نوامبر 2013 بوده است. بامو با استفاده از دانش و تجربهای که در تستهای مدل اکتیو E به دست آورده بود به ساخت چنین مدلی دست زد. در طی سه سال بامو بیش از 60 هزار دستگاه i3 را فروخته است. بامو اشاره کرده که این میزان فروش ،i3 را به موفقترین خودروی الکتریکی حاضر در سگمنت خودروهای کامپکت ممتاز بدل کرده است. این سگمنت البته خیلی شلوغ نیست اما بامو برتر عمل کرده بنابراین باید هم اینگونه به خود ببالد. این شرکت همچنین گزارش کرده که 80 درصد خریداران i3 برای اولین بار است که از بامو خرید میکنند.
خودروی بعدی نسخهی پلاگین هیبرید i8 است. خودروی تولیدی بسیار به نسخهی کانسپت خود شبیه است. احتمالاً تقاضای زیاد برای این خودرو با از راه رسیدن مدل رودستر ادامهدار خواهد بود. بامو میگوید که از زمان عرضهی i8 در میانهی سال 2014 تاکنون حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده است.
علاوه بر این دو خودرو بامو حدود 30 هزار دستگاه نسخهی پلاگین هیبریدی دیگر ساختههای خود را نیز فروخته است. از آنجایی که طبق انتظارات فروش خودروهای الکتریکی در کل افزایش خواهد یافت ما نیز انتظار داریم فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی بامو در چند سال آینده بیشتر شود.
هرالد کروگر رئیس هیئتمدیرهی بامو میگوید:
بخش i بامو در خلاقیت و نوآوری پیشرو است و این بخش به ارائهی تکنولوژیهای تعیین کننده برای گروه بامو ادامه خواهد داد. در بخش قوای محرکهی الکتریکی ما قبلاً بهطور موفقیتآمیز توانستهایم آن را به خودروهایمان انتقال دهیم. تکنولوژی پیشرفتهی دیگری که ما رویش تمرکز خاصی خواهیم داشت رانندگی خودکار است، جایی که بامو با iNEXT به سنگ محک تبدیل شده است.
منبع: autoblog