بی ام و

۲۰۰۲ توربو مدل ۱۹۷۴، اولین محصول توربوشارژ تولیدی بی ام و

اگر در بازار به دنبال محصولی کلاسیک از BMW هستید می‌توانید این مدل را در نظر بگیرید. خودرویی که تماشا می‌کنید BMW 2002 توربو مدل ۱۹۷۴ است که یکی از ۱۶۷۲ دستگاه تولیدی در تاریخ می‌باشد. این خودرو هم‌اکنون در تامپای فلوریدا حراج شده و تنها دو روز پس از گذشتن حراجی قیمت آن به ۶۵ هزار دلار رسیده است.

روی بدنه این خودرو رنگ سفید شامونیکس نشسته و نوارهای رنگی BMW موتور اسپورت و نوشته‌های توربو روی بدنه خودنمایی می‌کنند. رینگ‌های کرومی و نقره‌ای فابریک کارخانه به همراه اسپویلر لبه‌ای در عقب، نشان‌های مشکی و اسپورت، سپر عقب کرومی و آینه‌هایی از همین تریم جزو دیگر بخش‌های قابل‌ذکر هستند. بدنه این خودرو استهلاک بسیار کمی را نشان می‌دهد که البته جای تعجب هم ندارد زیرا این خودرو فقط ۳۸ هزار کیلومتر کار کرده است.

با نگاهی به داخل کابین شاهد صندلی‌های جلوی زیبا با پوشش چرمی خواهید بود. به این موارد باید پشت آمپرهای قرمز، کف‌پوش‌های فابریک و پوشش سقف سفید را هم اضافه کرد. نیروبخش BMW 2002 استاندارد پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت‌های ۹۹ و ۱۱۸ اسب بخاری بوده اما در سال ۱۹۷۳ مدل توربو معرفی شد که در واقع اولین محصول توربوی تولیدی BMW بود. این خودرو در آن زمان قدرت ۱۶۸ اسب بخاری و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری تولید می‌کرد که با توجه به استانداردهای دوران خود ارقام احساس‌برانگیزی محسوب می‌شود.

گفته می‌شود این خودرو در زمان صفر بودن به مالک سوئدی خود تحویل داده شده بود و تا ۵ ماه پیش نیز در فرانسه قرار داشت.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ماکان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    سلام . جسارتاً من یکی از افرادی هستم که مدل های جدید بی ام و را بیشتر از مدل های قدیمی بی ام و دوست دارم .

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۲۰
    1. ماکان

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (584 ديدگاه)

      در ضمن به آنهایی که به بنده دیسلایک داده اند ، باید بگویم که شماها هرچقدر هم که به من دیسلایک دهید ، نظر و سلیقه بنده اصلاً عوض نمی شود . چون که خودتان هم حتماً می دانید که قرار نیست کسی بیاد و بعد هم سلیقه و نظر خودش را به افراد و یا فرد دیگری تحمیل کند ، و توقع داشته باشد که دیگران هم سلیقه شان کامل در همه چیز مثل خودش باشد .

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۰
  2. یوسف

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    BMW شاید باور نکنه که این جواهر رو یه روز خودش ساخته….. این تنها bmw هست که واقعا دوستش دارم…. شاهکار بی نظیر😍😍😍😍😍

    موافقم ۹
    مخالفم ۶
  3. [email protected]!n

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1770 ديدگاه)

    بهترین بی ام و تاریخ 😍

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
    1. GT

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (937 ديدگاه)

      پس M5 cs چی؟!

      موافقم ۳
      مخالفم ۲
      1. [email protected]!n

        ۱۲ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1770 ديدگاه)

        ملاک بهترین بودن سریع تر بودن نیست. وقتی به یه محصول میگیم بهترین تمامه مسائل رو در نظر میگیریم.

        موافقم ۸
        مخالفم ۰
    2. Philipp

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (891 ديدگاه)

      من این عنوان رو لایق M3 E30 میدونم

      هرچقدر از کامل بودن این ماشین بگم کم گفتم
      طراحیش واقعا فوق العادس هیچ حرفی درش نیست از جمله ماشیناییه که نمیتونی انتخاب کنی چه رنگیش رو دوست داری سیاهش یک جور زیباست آبیش یکجور قرمزش یکجور طلایش یکجور
      موتورش هم حرف نداره از یه ۲.۳ لیتری ۴ سیلندر ۲۵۴ اسب بخار قدرت میگیره اونم در سال ۱۹۸۰!!
      و بنیان گذار کلاس کوپه های کامپکته هرچند که نوادگانش کامپکت نیستن

      موافقم ۸
      مخالفم ۱
  4. محمد امین

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1633 ديدگاه)

    همیشه دوست داشتم یه ۲۰۰۲ بخرم ، بابام نمیذاشت، میگفت که بعدا ازت نمی‌خرنش و پولت دور ریخته میشه
    ولی حتما میخرم

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
    1. Ninja

      ۱۲ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      منم همه چی اوکی بود به دلایلی مشابه به دلایل تو کنکل (کنسل) شد

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  5. [email protected]@DRZ

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    یک نقطه عطف مهم در تاریخ بی ام و ❤
    کابینش هم کلاسیک و زیباست مخصوصا با اون فرمون ساده که استایلش مثل فرمون های momo هست .

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  6. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    ایکاش این سبک جلوپنجرشو حفظ میکرد ، قشنگترین حالتی که جلوپنجره بی ام و میتونه داشته باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۴
  7. ارش

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1458 ديدگاه)

    ما یه مدل ۱۲۰ اسب بخاری ۲۰۰۲ رو داشتیم شتاب فوق العاده ای داشت و سربالایی ها اصلا کم نمی اورد یادمه موقع مسافرت ماشینهایی مثل فورد کورتینا پیکان و فیات و خیلی های دیگه موقع سربالایی خیلی عقب میافتادن ووقتی کورس میداشتیم کمتر ماشینی توان رقابت داشت ولی مشکلاتی هم داشت تو برف اصلا خوب نبود و فضای داخلی بزرگی نداشت و خیلی هم راحت نبود.

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  8. مجید

    ۱۲ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (48 ديدگاه)

    تو فورزا ۴ باهاش رانندگی کردم عالیه!!!

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  9. مهردادکمال

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (907 ديدگاه)

    من که اصلا به یاد ندارم بی ام و از دهه ۶۰به بعد محصولی داشته باشه که من دوست نداشته باشم

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  10. MohammadE9

    ۱۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    درود
    این محصول اولین خودروی مجهز به توربوشارژ در اروپا به حساب میاد , موتور ۴ سیلندرش یکی از بهترین های زمان خود بود
    بعد از رهایی بی ام و از ورشکستگی و فوران محصولات نیو کلاس ۲۰۰۲ و سری E9 از جمله خودروهایی بودند که افسانه سازی کردن

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا