بی ام و

بی ام و 3.0 CS 1974، یکی از زیباترین بیمرهای تاریخ…

بدون هرگونه سؤالی باید اذعان کرد خودروهای ساخته شده روی شاسی E9 یعنی بی‌ام‌و ۲۸۰۰، ۳.۰ CS و ۳.۰ CSL جزو زیباترین محصولات تاریخ این خودروساز به شمار می‌روند. ظاهر کلاسیک، استایل خاص و جزئیات زیبا باعث شده‌اند خودروهای یاد شده به محصولاتی موردعلاقه کلکسیونرها تبدیل شوند. این بی‌ام‌و ۳.۰ CS که مشاهده می‌کنید اخیراً برای فروش در وب‌سایت برینگ تریلر آماده شده و مدلی مخصوص بازار آمریکاست که از سپرهای نه چندان جالب خاص این کشور استفاده می‌کند اما خود خودرو به قدری زیباست که فکر نمی‌کنیم کسی به سپرهای متفاوت آن نسبت به سایر بازارها اهمیتی بدهد.

بی‌ام‌و ۳.۰ CS 1974 به‌صورت صفرکیلومتر در کالیفرنیا خریداری و به مالک فعلی خود در سال ۱۹۹۵ فروخته شد. اگرچه این خودرو از زمان تولید تاکنون دوباره رنگ‌آمیزی شده اما از رنگ اورجینال خود یعنی سبز Jade استفاده می‌کند. از نظر ما رنگ موردبحث بهترین رنگ برای محصولات E9 بی‌ام‌و به نظر می‌رسد. کابین نیز رنگ قهوه‌ای را به خود گرفته و این بخش نیز بازسازی شده است. تریم چوب زیبا، غربیلک فرمان سه پره و پشت آمپرهای جذاب نیز جزو دیگر ویژگی‌های کابین هستند.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری و تنفس طبیعی بی‌ام‌و از دو کاربراتور سود می‌برد و قدرت ۱۸۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما قدرت پیشرانه از زمان صفر بودن تاکنون قطعاً افت پیدا کرده است. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می‌شود. به نظر می‌رسد این خودرو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ویدئوی سواری بسیار خوب آن منتشر شده است. در پشت آمپرها کارکرد ۴۶۶۷ کیلومتری دیده می‌شود اما کارکرد واقعی بسیار بیشتر بوده و اسناد تعویض روغن آن نشان می‌دهند در سال ۱۹۹۹ کارکرد ۱۵۷۷۱۵ کیلومتری داشته است. به همین خاطر کارکرد واقعی خودرو مشخص نیست و شاید کیلومتر شمار یک‌بار صفر شده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. وحید اسماعیل نسب

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا زیباست

    موافقم 41
    مخالفم 0
    1. محمد هادی

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2143 ديدگاه)

      بنظر من که اون رنگ آبی آسمونیش فوق العاده خاص تره
      این مدل بی ام و یکی از بی ام و ترین های تاریخ این شرکته

      موافقم 10
      مخالفم 0
  2. m5cs

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    عالی 👌👌👌👌

    موافقم 22
    مخالفم 1
  3. javadhy

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    زیبایی ظاهری این خودرو به کنار
    چیزی که واقعا نظرمو جلب کرد کابین خودرو بود که در عین اسپرت بودن بسیار خاص طراحی شده
    انگار روح داره و راحت میشه باهاش ارتباط برقرار کرد
    چیزی که توی خودروهای جدید به ندرت دیده میشه.

    موافقم 36
    مخالفم 0
    1. ماکسیمیلیان

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (646 ديدگاه)

      کاملاً تصدیق و تایید میکنم.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  4. Elemento

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    یکی از این سدان های New Six در نمایشگاه ماشین کنار کوویک و دنا و جک اس 5 و جک جی 7 و آریزو پارک بود در ردیف جلو. خیلی خوب نگه داری شده بود. با رفیقم از کنار این نمایشگاه رد میشدیم همزمان با همدیگه نگاهمون به ماشین های داخلش جلب شد و دقیقا یک جمله به ذهن هردومون رسید؛ “این بی ام و 50 ساله از همه ی اینا قشنگ تره”. ایشون اول این جمله رو گفت و من دیدم دقیقا داشتم به همین فکر میکردم.

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. Elemento

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      به عبارت دیگه خودروسازی چین هنوز نتونسته ماشینی به جذابیت 50 سال قبل ماشین های آلمانی تولید کنه. تازه New Six اوج هنر بی ام و نیست. نسخه ی کوپه ی همین ماشین E9 و هم چنین سدان فول سایز E23 بسیار زیباتر از New Six هستن

      موافقم 16
      مخالفم 1
  5. JDM lover

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    کابینو ببین
    چقدر زیباست ، کاملا میشه باهاش ارتباط برقرار کرد
    مثل خودرو های بی روح امروزی نیست که فقط یه نمایشگر گنده بندازه اون وسط
    طراحی بیرونی هم که عالیه

    موافقم 18
    مخالفم 0
  6. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    جواهر

    موافقم 16
    مخالفم 0
  7. - A M I R -

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (728 ديدگاه)

    کلمه “خیره کننده” با اسم “E9” گره خورده. در بین کلاسیک ها چه در طراحی خارجی و چه کابین تحسین برانگیزه. فقط ای کاش زمان به عقب برمیگشت و آمریکا سراغ این سپرهای احمقانه نمیرفت که واقعا با طراحی هیچ ماشین کلاسیکی تناسب نداره.

    موافقم 14
    مخالفم 0
  8. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    دو کلمه مقرور جذاب

    موافقم 17
    مخالفم 1
  9. Si

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    کلمات در برابرت کم میارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. meysam

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3540 ديدگاه)

    بچه بودم همیشه از پشت به ماشینای آلمانی نگاه میکردم و از زاویه چرخای عقبشون خیلی خیلی ذوق میکردم
    هرچی سنگینتر، زاویه چرخها هم بیشتر میشد
    بنز، بی ام و، حتی فولکس قورباغه ای و تک و توک فولکس تایپ 3 هم که میدیدم همگی اینطور بودن
    چرخای جلو رو هم به هرسمت می چرخوندی به همون سمت زاویه میگرفت که کمک میکرد پیچها رو با سرعت بیشتری طی کنی
    بعد من همیشه برام جای سوال بود چرا پیکان خودمون اینجوری نیست و از بابام میپرسیدم اون بنده خدا هم سردرنمی آورد چی میگم یه چیزی میگفت که فقط یه چیزی گفته باشه و منم بیشتر برام سوال میشد 😂😂😂
    بعدها فهمیدم تکنولوژی در حد هنرستان فنی و حرفه ای پیکان حتی در برابر فولکس قورباغه ای هم حرفی برای گفتن نداشت
    چه عشقی بود یادش بخیر

    موافقم 13
    مخالفم 0
  11. آلمان مهد صنعت خودرو

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    خیلی خوشکله مخصوصا از بغل به که دیوونش شدم شما نمیدونم این رنگشم خیلی قشنگه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا