بی ام و

مقایسه نسل جدید و قدیم بی‌ام‌و M2، پوست‌اندازی کوچک‌ترین کوپه باواریا

نسل اول ب‌ام‌و M2 که با کد F87 شناخته می‌شد به‌تازگی جای خود را به نسل دوم با کد G87 داده است. این خودرو هرچند همچنان ویژگی‌های اصلی M2 یعنی گیربکس دستی، انتقال قدرت محرک عقب و پیشرانهٔ شش سیلندر را حفظ کرده اما تغییراتی زیادی در آن صورت گرفته که گفته شده همهٔ آن‌ها برای بهتر شدن هستند. در اینجا اما می‌خواهیم بفهمیم آیا M2 نسل G87 واقعاً بهتر از قبل شده است یا نه.

طراحی بیرونی

هرچند طراحی موضوعی سلیقه‌ای است اما اکثراً نسل جدید M2 را خودرویی زیباتر از نسل قبلی نمی‌دانند. نسل F87 ظاهری اسپرت و درعین‌حال ساده داشت، گلگیرهای آن عریض‌تر از سری ۲ بودند اما نه بیش‌ازاندازه و در عقب نیز از چراغ‌های L شکل ب‌ام‌و با طراحی ساده و جمع‌وجوری استفاده می‌کرد. نسل جدید اما در همهٔ قسمت‌ها بسیار عضلانی‌تر به نظر می‌رسد و سپرهای بیش‌ازحد برجسته و تهاجمی آن چندان با دیگر قسمت‌های بدنه همخوانی ندارند. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث می‌شود طراحی M2 جدید را زیر سؤال ببریم، فرم عجیب جلوپنجره است. این در حالی است که نسل قبلی به‌عنوان یک تکامل شجاعانه نسبت به سری ۲ معمولی پذیرفته شده بود. در بخش ابعاد، نسل جدید ۱۰۴ میلی‌متر در طول و ۳۳ میلی‌متر در عرض رشد داشته اما ارتفاع آن ۷ میلی‌متر کمتر شده است.

وزن

محصولات ب‌ام‌و M در حال سنگین و سنگین‌تر شدن هستند و درحالی‌که M2 جدید قرار است خودرویی سبک‌تر و چابک‌تر از M4 باشد، از لحاظ وزن به‌طور ناراحت‌کننده‌ای به برادر بزرگ‌تر خود نزدیک شده است. M2 جدید با گیربکس دستی ۱۷۰۰ کیلوگرم وزن دارد که ۱۵۰ کیلوگرم از M2 کامپتیشن قبلی بیشتر و با M4 پایه برابر است. البته برای این کوپهٔ جدید امکان سفارش سقف فیبر کربنی وجود دارد که وزن و مرکز ثقل را کاهش می‌دهد.

پیشرانه و پرفورمنس

زیر کاپوت M2 جدید پیشرانهٔ S68 آتشین و انعطاف‌پذیر ب‌ام‌و قرار گرفته است. این همان پیشرانهٔ مورداستفاده در M3 و M4 است که در M2 جدید برای تولید ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تنظیم شده است. این ۵۰ اسب بخار بیشتر از قدرت موتور S55 در M2 کامپتیشن قبلی است و هرچند گشتاور آن بدون تغییر باقیمانده اما حالا این گشتاور را در بازهٔ گسترده‌تری از دور موتور ارائه می‌کند. مثل نسل قبلی، M2 به‌صورت استاندارد همچنان با انتقال قدرت محرک عقب و گیربکس دستی ارائه می‌شود اما در گیربکس اتوماتیک، نمونهٔ هفت سرعتهٔ دوکلاچهٔ قبلی جای خود را به یک هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی داده است. به همین دلیل، گمان می‌کنیم کمی از هیجان تعویض دنده‌های تهاجمی و جذاب قبل در گیربکس نرم و روان نسل جدید کاسته شود زیرا در M4 هم چنین اتفاقی رخ داده است.

با وجود افزایش قابل‌توجه قدرت، وزن سنگین‌تر موجب شده M2 جدید در پرفورمنس چندان بهتر از نسل قبلی نباشد زیرا این کوپهٔ جدید با گیربکس دستی ظرف ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تنها ۰.۱ ثانیه از M2 کامپتیشن قبلی با گیربکس دستی سریع‌تر است. با گیربکس اتوماتیک نیز هرچند شتاب M2 جدید به ۴.۱ ثانیه می‌رسد ولی بازهم اختلاف با نسل قبلی همان یک‌دهم ثانیه است. بااین‌حال، فاصلهٔ عرضی چرخ‌های نسل جدید بیشتر شده و حالا هم‌اندازهٔ M4 است که این در کنار تکنولوژی‌های شاسی برگرفته از M3 و M4 به همراه افزایش سفتی پیچشی در جلو و تعلیق تطبیقی استاندارد M باید نسل جدید M2 را به خودروی هیجان‌انگیزی برای رانندگی تبدیل کنند.

داخل

نسل قبلی M2 در داخل حس آنالوگ خوشایندی داشت اما قطعاً سالخورده شده بود و این را نشان می‌داد. در آن خودرو، طراحی کمی ضعیف بود، متریال بیشتر خوب بود تا عالی و از تجهیزات خیلی زیادی هم خبری نبود اما همان‌طور که انتظار می‌رفت، نسل جدید گام قابل‌توجهی به سمت جلو برداشته است. در این ماشین، نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی قدیمی و صفحه آمپر آنالوگ جای خود را به صفحه‌نمایش منحنی جدید ب‌ام‌و داده‌اند که شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۴.۹ اینچی و نمایشگر لمسی ۱۴.۹ اینچی می‌شود؛ بنابراین، هرچند وضوح و سادگی آمپرهای گرد آنالوگ F87 را از دست داده‌ایم اما در عوض حالا تکنولوژی و عملکردهای بسیار بیشتری خواهیم داشت. صندلی‌های استاندارد M2 جدید چرمی هستند اما حالا امکان سفارش صندلی‌های اسپرت کربنی M هم وجود دارد که هم راننده و سرنشین را بهتر در جای خود نگه می‌دارند و هم کابین را زیباتر می‌کنند.

قیمت

قیمت نسل جدید M2 از ۶۳,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود که کمی بیش از ۳ هزار دلار از M2 کامپتیشن قبلی گران‌تر است. این افزایشی معقول برای خودرویی با قدرت بیشتر و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر به نظر می‌رسد. به‌طورکلی، هرچند نسل جدید M2 طراحی بیرونی جالبی ندارد و سنگین‌تر از قبل شده اما همین‌که در دوران الکتریکی‌سازی، ب‌ام‌و پیشرانهٔ شش سیلندر، انتقال قدرت محرک عقب و گیربکس دستی را حفظ کرده خبر خیلی خوبی است زیرا هرکدام از این سه عنصر حذف می‌شد پذیرش G87 را برای طرفداران بسیار سخت‌تر می‌کرد.

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2 G87

ب‌ام‌و M2 F87 کامپتیشن

پیشرانه ۳ لیتری I6 توئین توربو ۳ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۶۰ اسب بخار ۴۱۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۵ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیه ۴.۲ ثانیه
طول ۴,۵۸۰ میلی‌متر ۴,۴۶۱ میلی‌متر
عرض ۱,۸۸۷ میلی‌متر ۱,۸۵۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۴۰۳ میلی‌متر ۱,۴۱۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۴۷ میلی‌متر ۲,۶۹۳ میلی‌متر
قیمت ۶۳,۱۹۵ دلار ۵۹,۸۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۱ دیدگاه‌ها

  1. پدرام

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    فقط موندم طراح ب ام و چطور به این نتیجه رسیده که نسل جدید m2 رو این طوری طراحی کرده شما فقط نسل قبل رو ببین دیگه من هیچی نمی گم !!!!!

    موافقم 22
    مخالفم 5
  2. ferimia

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    طراحی های جدید بی ام و واقعا پسرفت کرده…

    موافقم 18
    مخالفم 5
  3. nima

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    کلا طراحی سری ۲ بی ام دبلیو رو دوست ندارم بنظرم کسی کوپه بخواد می تونه یه سری ۴ یا ۸ بگیره که خیلی زیبا تره

    موافقم 6
    مخالفم 6
  4. Nima

    ۲۸ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بنظر من نسل جدید طراحی به مراتب زیباتر و تهاجمی تر داره و خیلی پیشرفت کرده ولی خب طراحی یه امر سلیقه ایه که اکثرا میگن طراحی نسل قبلی بهتر بوده ولی طراحی نسل قبلی رو بدلیل اندازه چراغ های عقب و حالتشون دوست نداشتم

    موافقم 4
    مخالفم 6
  5. امیر علی مدرسی

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    طراحی های بی ام و جدیدا بد شده محصولات قبلیشون خیلی زیبا تر بودن

    موافقم 6
    مخالفم 3
  6. Arian

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    انگار تمام برند ها طراحیشون ضعیف شده از سال2018و2019و2020 به بعد ماشین ها زشت تر شدن انگار مثالش مثل سری دو لندکروز و لکسوسlx و اکثر مرسدس ها خیلی طراحیشون ضعیف شده یا بهتره بگم بی روح شده نسل قبلیشون بهتر بوده انگار

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا