تیزر رسمی خودروی مسابقهای بی ام و LMDh منتشر شد
پیرو اطلاعیه منتشر شده درباره بازگشت بخش موتور اسپورت بامو M به مسابقات لمانز در سال 2023، این شرکت اولین تیزر از خودروی مسابقه ای کاملاً جدید خود در کلاس LMDh را منتشر کرد. این خودرو با رقبای سرسختی همچون پورشه، آئودی، آکورا، کادیلاک، فراری، تویوتا و پژو روبرو خواهد شد. شرکت آلپاین نیز از سال 2024 وارد این جمع خواهد شد تا شاهد مسابقاتی هیجانانگیز باشیم.
این خودرو به عنوان جایگزین معنوی V12 LMR انجاموظیفه خواهد کرد، خودرویی که آخرین پیروزی بامو در سال 1999 را در مسابقات 24 ساعته لمانز و 12 ساعته لمانز کسب کرد. در تیزر منتشر شده از محصول مسابقه ای جدید بامو میتوانیم رنگهای M روی اسپلیتر جلوی گیرا و ورودیهای هوای بزرگ روی سقف را مشاهده کنیم. جلوپنجره کلیوی شکل خاص بامو نیز لوگوی این شرکت را احاطه کرده و چراغهای جلوی مینیمالیستی هم فقط از دو نوار عمودی LED تشکیل شدهاند.
بخش موتور اسپورت بامو تنها نمای جلوی این خودرو را بهصورت تیزر منتشر کرده اما با نگاهی دقیقتر میتوان شاهد بال بزرگ در عقب شد.
دو پروتوتایپ توسط تیم بامو RLL تولید خواهد شد و زیربنای این خودروهای مسابقه ای نیز شاسی توسعه یافته توسط شرکت دالارا خواهد بود. پروتوتایپ های دیتونا هیبرید لمانز از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهند کرد. پیشرانه درونسوز حداکثر قدرت 630 اسب بخاری خواهد داشت درحالیکه قدرت مجموعه هیبریدی تولیدی توسط شرکت بوش 67 اسب بخار خواهد بود. قدرت ترکیبی این مجموعه هیبریدی نباید بیشتر از 670 اسب بخار باشد.
مجموعه باتری این خودروهای مسابقه نیز توسط شرکت مهندسی پیشرفته ویلیامز تأمین شده و گیربکس نیز توسط شرکت Xtrac ساخته خواهد شد. همچنین گفته شده حداقل وزن این خودروها باید 1030 کیلوگرم باشد. خودروهای مسابقه ای LMDh حداکثر طول 5100 میلیمتری و حداکثر پهنای 2000 میلیمتری خواهند داشت و فاصله بین محوری ثابت آنها 3150 میلیمتر خواهد بود.
بامو اولین خودروی تست خود را در ایتالیا و با همکاری شرکت دالارا خواهد ساخت و هدف آن حضور در پیست وارانو پارما در سال 2022 میباشد.