تست شتاب بی ام و X1 sDrive18i مجهز به پیشرانه 3 سیلندر
یک کراس اوور دیفرانسیل جلو با پیشرانه 3 سیلندر میتواند بهترین توصیف از حد نهایی یک خودرو برای رانندگی باشد اما تقویم را بررسی کردیم و فهمیدیم که دهه 80 میلادی مدتها پیش سپری شده است! در سال 2023 یک خودروساز باید خودش را با روند بازار وفق دهد و محصولی را بفروشد که مشتریان میخواهند. البته که مد روز خودروهای قدبلند هستند اما اکثر مشتریان ضرورتاً اهمیتی به ارسال قدرت به چرخ ها و میزان سیلندرهای موجود در پیشرانه نمیدهند.
البته برای طرفداران بیامو که علاقهای به پیشرانه 1.5 لیتری کوچک و طراحی دیفرانسیل جلو ندارند خودروهای M2، M3 و M4 با پیشرانههای 6 سیلندر خطی، طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس 6 سرعته دستی عرضه میشوند؛ اما افرادی که به دنبال یک کراس اوور کوچک در کلاس لوکسها هستند و میخواهند راحتی، فضای بار و کابین و تکنولوژی سطح بالایی داشته باشند گزینههای زیادی وجود دارد. اینجاست که میتوان بیامو X1 sDrive18i را به عنوان اولین دروازه ورود به سبد محصولات X ژرمنها انتخاب کرد. با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتون متر، به جرات میتوان گفت این کراس اوور رکوردی را در نوربرگ رینگ ثبت نخواهد کرد اما هدف خریداران نیز چنین چیزی نیست. اخیراً خودروی موردبحث در تستهای سرعت و شتاب شرکت کرده است. خبرنگاران استرالیایی کاری را کردهاند که اکثر مالکان X1 sDrive18i آن را انجام نمیدهند! در واقع آنها قدبلند کوچک بیامو را بهشدت تحتفشار قرار دادهاند.
خودروی موردبحث با فعال بودن لانچ کنترل در عرض 8.55 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده است درحالیکه بدون وجود لانچ کنترل زمان یاد شده به 9.29 ثانیه افزایش پیدا میکند. خود بیامو میگوید X1 در 9.2 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت میرسد و بنابراین تستها نشان دادهاند که این خودرو سریعتر از ادعای سازنده است. X1 sDrive18i همچنین برای رسیدن از سرعت 60 به 11 کیلومتر در ساعت به 6.27 ثانیه زمان نیاز دارد و مسافت 400 متر را نیز در 16.40 ثانیه و با سرعت 140.7 کیلومتر در ساعت طی میکند. افرادی که به نسخه قویتر از بیامو X1 علاقهمند هستند میبایست منتظر مدل M35i باشند که قدرتش از مرز 300 اسب بخار عبور خواهد کرد. خودروی یاد شده اواخر سال جاری میلادی با سیستم چهار چرخ محرک xDrive و سیستم اگزوز با چهار خروجی عرضه خواهد شد.