بی ام و

معرفی بی ام و M2 CS، قدرت بیشتر، وزن کمتر و قیمت 100 هزار دلار!

ب‌ام‌و رسماً M2 CS جدید را با ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴ کیلوگرم وزن کمتر معرفی کرده است که همچنان صرفاً محرک عقب خواهد بود.

ب‌ام‌و پس از نمایش اولیه M2 CS در هفته گذشته، سرانجام جزئیات کامل این نسخه داغ از کوچک‌ترین خودروی سری M خود را منتشر کرد. این کوپه اسپرت با افزایش قدرت، کاهش وزن و انتقال قدرت محرک عقب، روی لذت رانندگی تمرکز دارد. M2 CS از همان پیشرانۀ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین‌ توربو بهره می‌برد که حالا ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام نسبت به مدل استاندارد M2 با گیربکس اتوماتیک، ۵۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتن متر افزایش نشان می‌دهد. گیربکس هشت‌ سرعته اتوماتیک به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و خبری از گیربکس دستی نیست.

برخلاف مدل‌های M3، M4 و M5 CS، این خودرو صرفاً دیفرانسیل عقب است که هیجان رانندگی را دوچندان می‌کند. وزن این نسخۀ جدید ۱۷۱۰ کیلوگرم است که ۴۴ کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد اتوماتیک و حتی سبک‌تر از مدل دستی است. این کاهش وزن به لطف استفاده از پانل‌های فیبر کربنی بدنه مثل درب صندوق بار، رینگ‌های فورج‌کاری شده و صندلی‌های فیبر کربنی سبک به‌دست آمده است. برای کاهش بیشتر وزن، می‌توان ترمزهای کربن‌ سرامیکی را با هزینه ۸,۵۰۰ دلار به‌عنوان آپشن انتخاب کرد.

ب‌ام‌و M برای هماهنگی با قدرت بالاتر و وزن کمتر، فنرهای سفت‌تر، کمک‌فنرهای تطبیقی بازتنظیم‌شده، دیفرانسیل قفل‌شونده الکتریکی و سیستم ABS و کنترل کشش و پایداری را بهبود داده است. این تنظیمات باعث می‌شود تمام قدرت و گشتاور به چرخ‌های عقب با دقت و کنترل منتقل شود. M2 CS در ۳.۷ ثانیه از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن روی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

قیمت پایه M2 CS از ۹۹,۷۷۵ دلار آغاز می‌شود که در مقایسه با M2 معمولی حدود ۳۰ هزار دلار گران‌تر است ولی از M4 CS با قیمت ۱۲۴,۶۷۵ دلار حدود ۲۵ هزار دلار ارزان‌تر است. تولید این خودرو از آگوست ۲۰۲۵ در کارخانه ب‌ام‌و در مکزیک آغاز می‌شود و تحویل آن اندکی پس‌ازآن انجام خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Arash2009

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    یکی از اینا بیاری فقط انجینشو تیون کنی

    موافقم 47
    مخالفم 3
    1. مهدی میباخ

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (111 ديدگاه)

      فقط اون رینگای طلایی

      موافقم 34
      مخالفم 3
    2. SMS

      ۴ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (725 ديدگاه)

      به M5 جدید ترجیحش می دم

      موافقم 30
      مخالفم 7
    3. amirkhanzadeh

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      ماشین دوست داشتنی
      ولی قیمتش رقابتی نیست
      ای کاش قیمتشو کم تر در نظر می گرفتند
      تا بتونه از لحاظ قیمتی هم رقابت کنه
      تو بحث قدرت و پرفورمنس عالیه

      موافقم 17
      مخالفم 1
    4. froG-driVer

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1220 ديدگاه)

      خوش قیمته

      موافقم 4
      مخالفم 4
    5. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (369 ديدگاه)

      بابا ماشالله بابا مرحبا به مرسدس بنز و بی‌ام‌و
      ‏the best or nothing
      نهایت لذت رانندگی
      ماشالله بی‌ام‌و ام ۲ بی‌رقیب در لذت رانندگی و دریفت
      ماشالا بی‌ام‌و ام ۵ بی‌رقیب در سرعت و دور بالا و برن اوت
      ماشالله بی‌ام‌و ام ۳ بی‌رقیب در هندلینگ
      ماشالله بقیه بی‌ام‌و‌ها…
      بابا مرحبا مرسدس بنز جی تی ۶۳ چهار در بی‌رقیب در شتاب
      بابا مرحبا مرسدس بنز جی کلاس بی‌رقیب در آفرود و مافیا بازی
      ماشالله بی‌ام‌و ایکس ۵ یکی از خودروهای سرسخت در آفرود
      بابا مرحبا مرسدس بنز جی ال ای یکی از خودروهای سرسخت دنیای آفرود
      بابا ماشالله بابا مرحبا بی‌ام‌و سری ۷ و مرسدس بنز اس کلاس و رولز رویس و میباخ بی‌رقیب در لوکس بودن و لاکچری بازی
      بابا مرحبا بقیه مرسدس بنزها…

      موافقم 17
      مخالفم 8
    6. وی

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (415 ديدگاه)

      برا تیون همون m2دستی بهتره ولی مزیت اصلی مدل های csعلاوه بر عملکرد بهتر حفظ قیمت و حتی افزایش قیمت درطول زمانه

      موافقم 5
      مخالفم 1
  2. Nismo

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    زشت و بد ریخت

    موافقم 20
    مخالفم 85
    1. PSA

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (64 ديدگاه)

      شما برو دلتنگ GT_R باش

      موافقم 34
      مخالفم 10
      1. Nismo

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        کل آلمان رو هم رفته یه ماشین در حد GTR ندارن

        موافقم 16
        مخالفم 66
        1. 👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (369 ديدگاه)

          همین بی‌ام‌و ام ۲ تو نسخه سی اس خیلی راحت نیسان جی تی آر رو لوله می‌کنه با اینکه اصلاً رقیبش نیست و رقیب اون پورشه ۹۱۱ هست که اصلاً قابل مقایسه با نیسان جی تی آر نیست و کاملاً محو و نقطش می‌کنه تو درگ
          این ژاپن و آمریکا هستن که روی هم رفته نمی‌تونن یه رقیب واسه بی‌ام‌و ام ۵ بسازن که بتونه حداقل باهاش مساوی بشه نه اینکه ببازه البته دور بالا رو منظورم هست چون دور پایین و صفر تا صد چیز خاصی نیست مهم اینه که ماشین تو دور بالا خوب باشه و بعد از ۱۰۰ تا یا ۲۰۰ تا همه رو لوله کنه

          موافقم 37
          مخالفم 15
        2. مهدی میباخ

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (111 ديدگاه)

          911 turbo s/ gt3 rs
          SLS
          Audi r8
          AMG gt black
          BMW m5 (همه مدلا)
          و ….

          موافقم 32
          مخالفم 6
        3. Nismo

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1919 ديدگاه)

          فراری 812 و 458 و 911 توربو نتونستن حریف GTR بشن اونوقت این لگن بدقواره میخواد لولش کنه؟ کاش میشد آرزو کنم تو خواب حداقل اینکارو بکنه اما حتی تو خوابم نمیتونه

          موافقم 11
          مخالفم 39
        4. froG-driVer

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1220 ديدگاه)

          خودم gtr رو دوست دارم شدید
          ولی خیلی داری گنده میایا دادا

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. Japan

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (8 ديدگاه)

        شمام بچسب به یه بد ریخت که تو رخ از پارسم می خوره

        موافقم 5
        مخالفم 14
    2. P

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (300 ديدگاه)

      دقیقا، طراحی بی ام و روز به روز بدتر میشه

      موافقم 11
      مخالفم 12
    3. net

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3904 ديدگاه)

      ماشین اسپرت کوپه بی ام و فقط سری ۸ زیباست مخصوصا مدل روبازش

      موافقم 3
      مخالفم 1
  3. parvaz

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بین m2 cs و دارک هورس انتخاب خیلی سخته ولی هر کدوم رو انتخاب کنیم پشیمون نخواهیم شد :)

    موافقم 36
    مخالفم 3
    1. محمدهادی

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2588 ديدگاه)

      این مدل بیمر واقعا یک غول کش فروتنه
      از جذاب ترین و کامل ترین مدلهای این سالهاش بود
      حالام که با نشان CS وارد عمل شده
      ولی جالبه هیچ اشاره یی به کاهش وزن نشده
      واقعا دیگه آلمانیا و اسپرتی سازا تو این حوزه خیلی کم کار شدن دیگه!
      ارتقای اسپرتی واقعی زمانی معنا پیدا میکنه که در خلاف جهت افزایش قدرت و توان،بطور موازی پروژه ی کاهش وزن رو هم پیگیری کنی
      کاریکه بیمر قدیما توش خیلی کارهای زیبا انجام میداد
      بخصوص که درحال حاضر ماشینا اکثرا با اضافه وزن زیادی هم مواجه شدن و این تکنیک بسیار بیشتر لازمه تا دوران گذشته که اکثر اسپرها سبک طراحی میشدن!
      بشخصه اون نسخه هارو بیشتر دوست دارم ولی

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. B

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        والا با تگ ۱۰۰ هزارتایی خودش جزو غول بحساب میاد

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. PSA

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    عشقه

    موافقم 17
    مخالفم 6
  5. بهنام

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (962 ديدگاه)

    از منظر طراحی نمای جلو و عقب بحث برانگیز هست هنوز و حداقل من که بهش عادت نکردم. نمای جانبی نسبتاً بهتره ولی در کل طراحی بروز نیست و قدیمی بنظر میرسه که برخی عناصر رایج طراحی ب ام و هم توش نیست ‌ .

    موافقم 8
    مخالفم 18
  6. بهنام

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (962 ديدگاه)

    یه سری پنج جدید رنگ مشکی مات نمونه ی ۵۳۰ آی هفته ی گذشته تو بابلسر دیدم حقیقتا حالم بهم خورد . انگار چندتا بچه ی دهه ی هشتادی اونو طراحی کردن. پر از فلاپ و قطعات تزیینی که نسبت به نسل قبلی با اون طراحی محشرش یک کپی چینی بنظر می‌رسید. عکس هم گرفتم ازش .

    موافقم 15
    مخالفم 18
    1. آریا

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (293 ديدگاه)

      دهه هشتادی چشه
      از شما پنجایی ها بهتره دنبال اب‌وبرق مجانی هم نیست

      موافقم 14
      مخالفم 14
      1. yektachafi

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (112 ديدگاه)

        😂🙌

        موافقم 7
        مخالفم 3
      2. بهنام

        ۳ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (962 ديدگاه)

        دهه ی هشتادی یعنی عشق به ماکان بند و معین زد فلان فرت و بیسار چرت . من اگه دهه ی پنجاهی انقلابی بودم خودمو دار میزدم. صدتا امثال تورو هم درس میدم بچه.

        موافقم 13
        مخالفم 5
        1. آرین

          ۳ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          آقا حالمونو بهم زدید
          به عنوان دهه هشتادی
          از ماشین های بعد 2015 متنفرم
          تو عمرم این آشغالا گوش ندادم
          هزاران هزار آدم مثل من هست
          نکنید
          نکنید

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. Cehx

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (424 ديدگاه)

          از کجا میدونید محتوا آهنگ ماکان و معین زد چیه😂
          منی که دهه هشتادی ام ماکان که اصلا هیچی ازش نشنیدم
          از معین زد هم فقط من نشد با تو بمانم رو فقط شنیدم اونم تو اینستا
          و حالا شما بهش چی میگی ولی علاقم به راک دهه 60 و 70 آمریکاست و زمانی هم حسش باشه معین و مهستی
          شماهم اینقدر بی دلیل قضاوت نکن منم قبول دارم خیلی ها رپ هایی که نه ارزش مادی و نه معنوی دارند گوش میدن

          موافقم 2
          مخالفم 3
    2. Hf capri

      ۳ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (186 ديدگاه)

      راست میگی حقیقتا طراحای جدید عاشق ماشین نیستند و فقط برای پول کار میکنن. البته سلیقه بازار هم تغییر کرده.
      به قول معروف یا باید جلو رفت یا باید موند و نابود شد.

      موافقم 10
      مخالفم 1
    3. نویدی

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (446 ديدگاه)

      هم دیدیشو حالت بهم خورد،هم وایسادی ازش عکس گرفتی؟!!👉🏻👈🏻

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. مهردادکمال

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    هر چند جلوشو دوست ندارم نمای بغل و مخصوصا پشتش جذابه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  8. سعید

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شبیه اسباب بازی بچه ها شده !

    موافقم 10
    مخالفم 22
  9. Mr Tiger

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    نمیدونم بررسی های این ماشینو دیدید یا نه ولی بدونید که این ماشین خداست… محشره… تنها ایراد کوچیکش طراحی رادیکاله… از لحاظ هندلینگ و سواری و کیفیت ساخت کارشناسان حرفه ای میگن بهترین محصول بی ام و است m2 معمولی… اینکه قطعا بهتره… بهترین ماشین اسپرت سال هم شد… فک کنید بیش از ۵۰۰ اسب و ۶۰۰ نیوتن تو یه ماشین به اندازه پارس با اون هندلینگ و سواری 😍😍😍😍 چه شود… زیبایی رو ببینید

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. نویدی

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (446 ديدگاه)

      این ماشین از نظر جثه در حد اپتیماست.شاید یه مقدار عضلانی تر
      از وزنش هم معلومه که جثه کوچیکی نداره.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (3427 ديدگاه)

        طول این ها که گفتید 26 سانتی‌متر تفاوت داره
        کم نیست

        ابعاد بی ام و M2

        Length 4,580 mm (180 in)

        ابعاد کیا اپتیما

        Length 4,845 mm (190.7 in)

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. BlackWing

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1495 ديدگاه)

          اندازه بوگاتی ویرونه ، حتی ۸ سانت کشیده تر !

        2. نویدی

          ۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (446 ديدگاه)

          بله ،ولی m2 عضلانی تر و عریض تر از اپتیماست.

  10. Arshia m3csl

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1228 ديدگاه)

    زیبا و جذابه m2 جدید واقعا ازش خوشم اومد
    امیدوارم بی ام و ماشین های جذاب بیشتری مثل m2 بسازه و نا امید نکنه مارو

    موافقم 11
    مخالفم 2
  11. M power

    ۳ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (561 ديدگاه)

    کیفیت رانندگی در این ماشین خلاصه میشه

    موافقم 10
    مخالفم 3
  12. مهردادکمال

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2151 ديدگاه)

    حدود ۱۶ـ۱۷ هزارتا روش بزاری میتونی کوروت z06 بگیری.
    کوروت بهتر نیست؟

    موافقم 7
    مخالفم 18
    1. Cadillac-V

      ۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (356 ديدگاه)

      والا

      موافقم 2
      مخالفم 10
  13. O

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    به عنوان یه دهه هشتادی دارم میگم
    کامنتایی که مینویسین خیلی بی محتوا و فقط تیکه انداختنه ، قبلاً در پدال خیلی کامنت های مفید تری بود که به اطلاعاتمون اضافه میکرد
    بعدشم طراحی کردن چه ربطی به دهه هشتادی بودن داره ؟؟؟ ( به عنوان یه کسی که طراحی می‌کنه میگم که قبول دارم طراحی های سال های گذشته افت کرده اما نباید به اون طرح های که میزنن بی احترامی کرد چون شرکت به اون بزرگی بدون استراتژی هیچ کاری رو انجام نمیده)

    موافقم 4
    مخالفم 7
  14. R

    ۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1395 ديدگاه)

    اوف این یه پکیج کامله آرزوی هر ماشین بازی قدرت فوق العاده بالا که فراتر از کلاسشه اگزوزای چهارتایی طراحی داخلی به روز سرعت روی ۳۰۰ محدود شده !!هیچی کم نداره بی نقص

    موافقم 6
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا