به جرئت میتوان گفت که سری 1 کمترین جذابیت را در بین مدلهای مختلف بامو داشته اما حداقل فیس لیفت اعمال شده روی این خودرو در اوایل سال 2015 یک بهبود بزرگ نسبت به مدل قبل از فیس لیفت بود؛ اما این شرکت باوارایی در حال کار بر روی مدلی جدید بوده و مطابق انتظارات در نیمهی دوم سال 2018 معرفی خواهد شد و به عنوان مدل 2019 به فروش خواهد رسید.
گفته شده استایل ظاهری این خودرو مطابق رویهی کنونی بامو تکاملی خواهد بود بنابراین اگر در آن زمان شاهد مشابهتهای فراوان این خودرو با رندر نشان داده شده در این تصویر بودید سورپرایز نشوید.
اگرچه انتظار میرود ظاهر خودرو این اندازه متفاوت نباشد اما برخی از تغییرات بزرگ در زیر پوست خودرو رخ خواهند داد. در حقیقت انتظار داریم بامو طراحی دیفرانسیل عقب مدل کنونی را کنار گذاشته و از پلتفرم دیفرانسیل جلوی مشترک با سری 2 اکتیو تورر و گرن تورر استفاده کند. این موضوع قبلاً در سری 1 مخصوص چین که از پلتفرم UKL استفاده میکند رخ داده است. این سدان کوچک ماه پیش در خیابانهای آلمان نیز دیده شد بنابراین شاید مدل اروپایی آن را نیز ببینیم. هرچند بامو گفته که سدان سری 1 را تنها مختص مردم چین ساخته است.
باور بر این است نسل جدید سری 1 با کد F40 در دو نسخهی 3 و 5 درب عرضه شود و کمی از نظر ابعادی رشد پیدا کند بنابراین انتظار کابینی جادارتر مخصوصاً برای سرنشینان عقب را داریم.
با توجه به اینکه سری 1 جدید بر پایهی پلتفرم UKL ساخته خواهد شد ایدهای از قوای محرکهی آن را در دست داریم: پیشرانههای 3 و 4 سیلندر توربوی قرض گرفته شده از مدلهای MPV شرکت. طبق معمول پیشرانههای قویتر بهصورت سفارشی در دسترس خواهند بود.
کنار گذاشتن طراحی دیفرانسیل عقب و استفاده از دیفرانسیل جلو بیشک یک پسرفت و قدم رو به عقب برای خودرویی با نهایت لذت رانندگی است اما این موضوع برای افرادی که دنبال یک بامو سطح پایه هستند موضوع مهمی نیست. چرا؟ یک مطالعهی صورت گرفته در سال 2010 نشان داد که 80 درصد مالکان سری 1 معتقد بودهاند این یک خودروی دیفرانسیل جلو است...!