لغو برنامه ساخت بامو سری 1 سدان اروپایی
سدان های کوچک در اروپا محبوبیت زیادی ندارند. ما این را میدانستیم اما تصمیم بامو برای لغو برنامههای عرضهی سری 1 سدان در قارهی سبز این حقیقت را یکبار دیگر تأیید میکند؛ و این یک سورپرایز نیست. علیرغم فروش نسبتاً مناسب آئودی A3 سدان که ابعاد مشابهی با سری 1 سدان دارد، مصرفکنندگان اروپایی مدلهای هاچبک را ترجیح میدهند.
یک منبع ناشناس بامو تأیید کرده علیرغم تصویربرداری از نمونهی پیشتولیدی این خودرو در مونیخ، این برند آلمانی نسل فعلی سری 1 سدان را به اروپا صادر نخواهد کرد زیرا توجیه اقتصادی برای این امر را نمیبیند. این خودرو که توسط همکاری جوینت ونچر بامو با برلیانس در چین ساخته میشود منحصراً در این کشور عرضه خواهد شد.
این منبع آگاه به اتوکار گفت:
هیچ برنامه فوری برای فروش سری 1 سدان در خارج از چین وجود ندارد. نشانههای ابتدایی کاملاً مثبتی وجود دارد.
جدای از پیشبینی تقاضای ضعیف، یکی از دلایل اصلی تصمیم بامو برای عدم عرضه سری 1 سدان این است که یک سدان کوچکتر میتواند تأثیری منفی روی فروش سری 3 سدان داشته باشد.
منبع داخلی بامو گفت:
ما نمیخواهیم در شرایطی همانند آئودی قرار بگیریم؛ جایی که مدلهای کوچکتر فروش مدلهای بزرگتر را تحت تأثیر قرار میدهند.
بدین ترتیب مشتریان اروپایی برای دستیابی به سری 1 دیفرانسیل جلو تا سال 2019 صبر کنند زیرا نسل فعلی این هاچبک هنوز هم دیفرانسیل عقب است. بامو در حال حاضر روی نسل جدید این خودرو که از پلتفرم دیفرانسیل جلوی UKL استفاده خواهد کرد کار میکند.
زمانی که این خودرو وارد بازار شود، بامو دو گزینه برای یک سدان کوچک خواهد داشت. اولین سناریو عرضهی سدانی ساخته شده بر پایهی نسل بعدی سری 1 است اما سناریو دوم نیز ساخت مدل گرن کوپه دیفرانسیل عقب 4 درب است.
شما کدامیک را ترجیح میدهید؟ سدان کامپکت دیفرانسیل عقب یا دیفرانسیل جلو؟