بامو در گردهمایی پبل بیچ امسال بسیار قدرتمند عمل کرده و با دستپر به این رویداد آمده است. مطمئناً کانسپت Z4 مهمترین خودروی بامو در پبل بیچ امسال محسوب میشود چراکه برای اولین بار در اینجا رونمایی شد؛ اما کانسپت Z4 چیزی بیشتر از یک خودروی نمایشی است. این کانسپت، پیشنمایشی از نسل سوم رودستر Z4 است که سال آینده معرفی خواهد شد. این خودرو بر روی پلتفرم مشترکی با تویوتا ساخته خواهد شد و حالا با توجه به کانسپت Z4، طراحی آن تا حد زیادی مشخص شده است.
اما غیر از Z4 کانسپت، بامو کانسپت دیگری را هم به پبل بیچ آورده که آن کانسپت سری 8 است. هرچند این کانسپت چندی پیش برای اولین بار رونمایی شد، اما حالا برای اولین بار در ایالاتمتحده در پبل بیچ به نمایش درآمده است. کانسپت سری 8 نیز مانند Z4، پیشنمایشی است که سری 8 تولیدی آینده و مدیر طراحی بامو وعده داده است که این خودرویی بسیار اسپرت خواهد بود.
همچنین برخلاف رقبایی چون آستونمارتین و لکسس، سری 8 به صندلیهای عقب هم مجهز خواهد بود که البته فضای محدودی دارند چراکه به گفتهٔ مدیر طراحی بامو، اکثر خریداران میخواهند پشت فرمان سری 8 بنشینند. انتظار میرود سری 8 جدید در اوایل سال آینده معرفی شده و پیش از پایان سال 2018 فروش آن آغاز گردد. این در حالی است که نسخهٔ اسپرت و عملکردی این خودرو یعنی M8 نیز در پیست نوربرگرینگ در حال آزمایش دیده شده است.
اما کانسپتهای Z4 و سری 8 تنها فرزندان بامو در پبل بیچ 2017 نیستند چراکه این شرکت خانوادهٔ رودسترهای خود و همینطور خانوادهٔ محصولات هشت خود را هم به این گردهمایی آورده و از این طریق ضیافت باشکوهی را برای علاقهمندان رقم زده است. بررسی را با خانوادهٔ رودسترها آغاز میکنیم. پیشکسوت این خانواده، مدل 507 است که میتوان آنرا اولین رودستر واقعی تاریخ بامو دانست. خودروی بعدی جمع رودسترها، مدل Z3 بوده که در کنار آن نسلهای اول و دوم Z4 قرار گرفتهاند اما دراینبین جای خالی مدل Z1 احساس میشود.
در سوی دیگر اما خانوادهٔ هشت محصولات بامو گرد هم جمع شدهاند. آغازگر این جمع، رودستر Z8 است که بین سالهای 1999 تا 2003 تولید میشد و در اصل برای ادای احترامی به رودستر 507 ساخته شده بود. خودروی بعدی جمع هشتها، نسل اول سری 8 است که با رنگ سفید و چراغهای مخفی کاملاً جلبتوجه میکند؛ و نهایتاً گردهمایی خانوادهٔ هشت بامو با جدیدترین عضو خانواده یعنی سوپراسپرت هیبریدی i8 تکمیل میشود.