قبلاً درباره برخی از برنامههای بخش M بامو اخباری منتشر شده است. این بخش اسپورت خودروی دیفرانسیل جلو نخواهد ساخت و در 6 تا 7 سال آینده بهطور کامل روی به استفاده از گیربکسهایی با مبدل گشتاور مرسوم خواهد آورد؛ اما هماکنون و به لطف خبری که از سوی اتوکار منتشر شده میتوانیم جزئیات بیشتری از نقشه راه M بامو به دست آوریم. این کمپانی آماده اجرای جاهطلبانهترین برنامه دگرگونی در تاریخ خود میشود.
در کل بامو M میخواهد حداقل 26 خودروی کاملاً جدید یا بهبود یافته را تا پایان سال 2020 عرضه کند. این محصولات شامل 11 محصول واقعی M و 15 نسخه پرفورمنس گرم از مدلهای کنونی خواهند بود. بخش اسپورت و خوشنام باواریایی در نظر دارد به فروش بیش از 100 هزار دستگاهی در سال دست یابد.
نسل بعدی بامو M3 که از نظر فنی با M4 کوپه و کابریولت یکسان است نقشی اساسی در برنامه دگرگونی بخش M خواهد داشت. جزئیات ابتدایی نشان میدهد نسل جدید M3 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2019 رونمایی خواهد شد و فروش آن چند ماه دیگر شروع خواهد شد. البته این موضوع هنوز تأیید نشده است.
مدیر بخش M بامو میگوید:
M3 به همراه مدل M5 نقشی حیاتی در شرکت دارد. این خودرو اولین خودروی کامل M نخواهد بود اما به خاطر هر چیزی که برند ما بر پایه آن ساخته شده برجسته خواهد شد.
همچنین موضوع مهم دیگر در رشد بخش M تولید نسخههای اسپورت از سومین نسل X3 و دومین نسل X4 و همچنین عرضه مدل M8 خواهد بود.
اما جدای از مدلهای قدرتمند و خالص M شاهد تولید نسخههای قدرتمند از X2، سری 3 جدید و شاسیبلند پرچمدار X7 خواهیم بود. این خودروساز آلمانی همچنین برنامههای مشابهی برای سری 4 GT و نسل بعدی سری 4 کوپه و کابریولت دارد.