برنامهٔ جدی بامو برای گسترش محصولات الکتریکی
بامو بهتازگی نقشهٔ محصولات الکتریکی خود را منتشر کرده که در آن برنامههای این شرکت برای گسترش مدلهای الکتریکی تا سال 2025 نشان داده شده است. این برنامه تحت عنوان e-mobility شناخته میشود. همانطور که در این نقشه مشاهده میکنید، جدیدترین محصول برنامهٔ e-mobility نسخهٔ رودستر مدل i8 است. این خودرو که یک رودستر پلاگینهیبریدی است، اخیراً در نمایشگاه لسآنجلس رونمایی شد. در سال آینده نیز یک عضو دیگر به خانوادهٔ محصولات پلاگینهیبریدی بامو اضافه خواهد شد که به نظر میرسد یک کراساوور باشد.
مینی بهعنوان یکی از زیرمجموعههای گروه بامو در سال 2019 یک خودروی الکتریکی را معرفی خواهد کرد و سپس در همان سال دو یا سه محصول پلاگینهیبریدی هم به آن خواهند پیوست. در سال 2020 هم بامو نسخهٔ تمام الکتریکی X3 را معرفی خواهد کرد درحالیکه امکان ساخت نسخهٔ پلاگینهیبریدی آنهم وجود دارد. این حرکت سبز در سال 2021 با معرفی عضو جدید خانوادهٔ i ادامه خواهد یافت و پسازآن با معرفی 9 خودروی تمام الکتریکی دیگر تکمیل خواهد شد. همچنین در سال 2022 میتوان انتظار دیدن سه دستۀ مختلف از محصولات پلاگینهیبریدی در گروه بامو را داشت. این در حالی است که در طول سه سال آینده بامو پنج مدل پلاگینهیبریدی دیگر را هم به سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد.
محصولات ساخت بامو از سال 2021 با پیشرانههای درونسوز، قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و سیستمهای تمام الکتریکی سازگاری خواهند داشت. نسخهٔ الکتریکی این خودروها دارای ساختار سبکوزن آلومینیومی خواهند بود که در خود موتورهای الکتریکی، گیربکس تک سرعته و دیگر سیستمهای الکترونیکی را جای خواهد داد. همچنین این محصولات برای استفاده از باطریهای ماجولار طراحی خواهند شد که ظاهراً در سه سایز مختلف ارائه میشوند. نسخههای 30e و 40e در محصولات کلاس کامپکت و اجرایی مورداستفاده قرار خواهند گرفت. نسخهٔ اول مجهز به باطریهای 60 کیلووات ساعتی خواهد بود که بُردی برابر با 450 کیلومتر را ارائه میکند درحالیکه نسخهٔ 40e از باطریهای 90 کیلووات ساعتی با بُرد 550 کیلومتر استفاده خواهد کرد.
اما در کلاس لوکس، علاوه بر نسخهٔ 40e، نسخهٔ 50e هم ارائه خواهد شد که این نسخه به پکیج باطریهای 120 کیلووات ساعتی با قابلیت ارائهٔ بُردی 700 کیلومتری مجهز خواهد بود. محصولات دیفرانسیل جلوی بامو در آینده به یک موتور الکتریکی با قدرتی بیش از 135 اسب بخار مجهز خواهند بود درحالیکه برای محصولات دیفرانسیل عقب موتور الکتریکی قویتری با بیش از 270 اسب بخار قدرت در نظر گرفته شده است. این محصولات ظرف 6 تا 9 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت میرسند درحالیکه برای آنها سامانهٔ چهارچرخ محرک هم بهصورت اختیاری قابل سفارش خواهد بود.
اما محصولات الکتریکی عملکردی بامو جالبتر هستند زیرا این مدلها در جلو مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرتی بیش از 270 اسب بخار مجهز خواهند بود درحالیکه میتواند توسط دو موتور الکتریکی دیگر هرکدام با 270 اسب بخار قدرت تقویت شود. این مدلها میتوانند در کمتر از 3 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسند درحالیکه برای آنها امکان سفارش سیستم کنترل گشتاور هم وجود خواهد داشت.