آلپینا XD3، کراس‌اووری اسپرت با چهار توربوشارژر!

جمعه 18 اسفند 1396 - 08:02
مطالعه 5 دقیقه
Alpina-XD3-2019-1
چند روز پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، آلپینا جدیدترین محصول خود یعنی XD3 را به‌صورت آنلاین معرفی کرد و حالا آن‌را رسماً در ژنو به نمایش درآورده است....
تبلیغات

چند روز پیش از آغاز نمایشگاه ژنو، آلپینا جدیدترین محصول خود یعنی XD3 را به‌صورت آنلاین معرفی کرد و حالا آن‌را رسماً در ژنو به نمایش درآورده است. این ماشین حداقل تا زمان معرفی X3 M، اسپرت‌ترین عضو خانوادهٔ X3 محسوب می‌شود و می‌تواند فعلاً جای خالی X3 M را پُر کند. XD3 در بیرون مانند تمامی محصولات آلپینا به سپرهای ویژه و رینگ‌های خاص مجهز شده که آن‌را از نمونه‌های معمولی X3 متمایز می‌کند.

اما غیر از ویژگی‌های ظاهری، آن چیزی که در مورد XD3 بیشتر قابل‌توجه است، قوای محرکه و عملکرد آن است زیرا این ماشین به یک پیشرانهٔ 3 لیتری دیزل شش سیلندر خطی با چهار توربوشارژر مجهز شده که 388 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در اصل نسخهٔ تقویت‌شدهٔ همان پیشرانه‌ای است که در ب‌ام‌و X3 30d استاندارد ارائه می‌شود. این نیروی عظیم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند.

XD3 همچنین به سیستم توزیع گشتاور ویژه و جدید آلپینا هم مجهز شده است. سازنده ادعا کرده است که XD3 می‌تواند ظرف تنها 4.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 265 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند؛ بنابراین XD3 یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای حاضر ژنو امسال و همین‌طور یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای دیزلی بازار محسوب می‌شود. این در حالی است که طبق اندازه‌گیری‌های جدید WLTP، کراس‌اوور اسپرت آلپینا به‌طور متوسط در هر صد کیلومتر نیاز به 9 لیتر گازوئیل دارد درحالی‌که در هر کیلومتر 238 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

نکتهٔ عجیب در مورد XD3 این است که نمونه‌های فرمان راست آن از همین پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی دیزلی ولی با دو توربوشارژر استفاده می‌کنند که 333 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل نیز به همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم چهارچرخ محرک XDrive مجهز است اما برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد به 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن‌هم به 255 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

در XD3 از تعلیق اسپرت آلپینا استفاده شده که با استفاده از کمک‌فنرهای قابل تنظیم الکترونیکی به همراه دیفرانسیل لغزش محدود عقب، هندلینگی پیشرو را در این کلاس ارائه می‌کند. رینگ‌های 20 اینچی ویژه که نماد آلپینا محسوب می‌شوند نیز به‌صورت استاندارد برای این کراس‌اوور اسپرت ارائه شده‌اند درحالی‌که نمونه‌های 22 اینچی سبک‌وزن فورج‌کاری شده هم برای آن به‌عنوان یک آپشن در نظر گرفته شده است. آلپینا پذیرش سفارشات خرید XD3 را از سه‌ماههٔ دوم سال جاری آغاز می‌کند و اولین نمونه‌های آن‌را از اوایل سال 2019 تحویل خواهد داد.

[دانلود ویدئو]

با پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2018 در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم...

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.