توقف تولید یک ساله بامو سری 7 بنزینی
قوانین جدید آلایندگی خودروهای بازار اروپا به این معنی است که تولید سدان پرچمدار BMW سری 7 یک سال کامل متوقف خواهد شد. این توقف تولید تنها محصولات بنزینی را تحت تأثیر قرار خواهد داد و این هم یک حرکت کاملاً طعنهآمیز است زیرا همواره از خودروهای دیزلی به عنوان محصولاتی آلاینده نام برده میشد.
دلیل عدم تولید یک ساله سری 7 بنزینی به دلیل استانداردهای جدیدی است که با اختصار WLTP نامیده میشود. این تستهای آلایندگی جدید که از سال 2017 بکار گرفته شدهاند اندازهگیری بهتری از آلایندگی خودروها در دنیای واقعی خواهند داشت. سیستم قبلی که NEDC نامیده میشود در دهه 80 میلادی بکار گرفته شده و شامل تخمینهای تئوری تر بوده است؛ اما WLTP میزان آلایندگی خودروها را در شرایط واقعی زیادی از جمله شتاب گیری، ترمز و با سرعتهای متفاوت اندازه میگیرد.
به منظور همخوانی سری 7 با این استانداردها ظاهراً باید فیلتر ذرات ویژه و پیچیدهای روی این خودرو نصب شود و کار کردن روی این سیستم پیچیده آسان نخواهد بود. همین مشکل باعث شده بود که نسل فعلی بامو M3 زودتر به پایان زندگانی خود برسد. اخبار اخیر نشان میدهند که این سوپر سدان در آگوست سال جاری بازنشسته شده و تا سال 2020 شاهد عرضه نسل جدید آن نخواهیم بود.
همانگونه که گفته شد نسخههای دیزلی سری 7 همچنان عرضه خواهند شد زیرا این مدلها ظاهراً قبلاً توانستهاند استانداردهای سختگیرانه جدید را پاس کنند. هنوز مشخص نیست که تولید سری 7 بنزینی در دیگر بازارهای جهانی از جمله آمریکا نیز متوقف خواهد شد یا خیر.
انتظار میرود تولید دوباره سری 7 با معرفی نسخه فیس لیفت همزمان شود. انتظار داریم این خودرو را سال آینده ببینیم و قبلاً نیز تصاویر جاسوسی از این نسخه فیس لیفت نشان دهنده بهروزرسانیهای محدود در نمای جلو و عقب بودهاند. البته داخل کابین شاهد طراحی دیجیتال جدید برای رقابت با محصولات مرسدس بنز و آئودی خواهیم بود.