بامو M5 جدید، قویتر از آنچه که هست!
بازهم رخ داده است. یک خودروساز آلمانی دیگر هم مشخصات فنی و پرفورمنس محصول تولیدی خود را کمتر از عملکرد واقعی اعلام کرده است. خودروی مورد بحث ما نسل جدید بامو M5 است که توسط Evolve اتوموتیو روی تست داینو قرار گرفته است. این استودیوی تیونینگ آمادهی ارتقای گسترده این خودرو شده و میخواهد آن را در خط درگ تواناتر کند؛ اما پیش از آن نیازمند کشف قدرت واقعی خودرو و استفاده از آن به منظور پایه و اساس کار خود بوده است.
این موسسه میگوید:
بالاخره زمان تست داینوی M5 F90 فرا رسید. این خودرو کاملاً استوک بوده و به این ترتیب ما توانستیم به مشخصات عملکردی آن به همراه رکورد طی مسافت 400 متر و شتاب بین دندهای هم دست یابیم.
بامو میگوید نسل جدید این سوپر سدان قدرت 600 اسب بخاری دارد اما داینو گراف نشان میدهد که قدرت این خودرو در دور پیشرانه 5750 برابر با 631 اسب بخار میباشد. منحنی گشتاور M5 نیز کاملاً احساسبرانگیز بوده زیرا گشتاور آن تنها از دور 2 هزار پیشرانه شروع شده و به حدود 5750 میرسد. حداکثر گشتاور پیشرانه حدود 813 نیوتون متر است که بسیار بیشتر از گشتاور استوک 750 نیوتون متری اعلامی توسط خودروساز میباشد.
ما قبلاً میدانستیم که M5 جدید میتواند برای تولید قدرت بیشتر تیون شود و کمپانی تیونینگ AC اشنایتزر با تیون این خودرو سریعترین M5 تاریخ در پیست نوربرگ رینگ را تولید کرده است. خودروی مورد بحث قدرت 691 اسبی و گشتاور 850 نیوتون متری داشته است. شرط میبندیم حتی بوست بالاتر توربو و اصلاحات بیشتر پیشرانه میتواند قدرت این خودرو را به راحتی به بالای 700 اسب بخار برساند.
تست داینوی این خودرو در حالت چهار چرخ محرک صورت گرفته است. به نظر شما قدرت واقعی بامو M5 در حالت تک دیفرانسیل چگونه خواهد بود؟!