درگ هیجانانگیز پورشه 911 توربو S، بامو M5 و نیسان GT-R
تا به حال درگ های بسیار زیادی را خدمت شما عزیزان تقدیم کرده ایم و در اکثر این مسابقات، خودروهای حاضر نزدیکیهایی با یکدیگر داشتهاند؛ اما این بار قضیه فرق میکند ولی همچون همیشه هیجان زیادی وجود خواهد داشت.
دستاندرکاران مجله اتوکار یک مقایسهی کاملاً غیرعادی را در نظر گرفتهاند. این مسابقه درگ شامل پورشه 911 توربو S (یکی از بهترین خودروهای کارخانهای برای مسابقات درگ)، نسل جدید بامو M5 (یکی از سریعترین سدان های روی زمین) و نیسان GT-R تیون شده توسط لیچ فیلد میباشد. این خودروها چه وجه اشتراکی با یکدیگر دارند؟ خب هر سه دارای چهار چرخ بوده و میتوانند جلو و عقب بروند و پیشرانههای پرفورمنس آنها قدرتی در حدود 600 اسب بخار دارد.
شاید همین وجه اشتراک آخری باشد که باعث شده شاهد صفآرایی آنها در خط درگ باشیم. M5 قدرت 591 اسبی داشته درحالیکه توربو S با پیشرانهای 572 اسبی در میدان حاضر شده است. GT-R تیون شده قویترین خودروی این مسابقه بوده و خروجی 631 اسبی دارد. هر سه خودرو دارای سیستم چهار چرخ محرک بوده و از دو توربو و گیربکسهای اتوماتیک سود میبرند.
البته نتایج به دست آمده واقعاً سورپرایز کننده نیستند. بزرگترین و سنگینترین خودرو در این درگ بامو M5 است که به وضوح کندترین خودرو بوده اما 911 توربو S و GT-R جنگ نزدیکی دارند. فاصلهی بین دو خودرو در حد کم بوده و پورشه تنها در 6.3 ثانیه از سکون به سرعت 160 کیلومتر در ساعت میرسد که دودهم ثانیه سریعتر از GT-R میباشد. البته پورشه مسافت 800 متر را در 16.9 ثانیه طی میکند درحالیکه این رکورد برای نیسان برابر با 17.1 ثانیه میباشد.
دو چیز بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داد. اول اینکه M5 سنگینوزن تنها حدود 1 ثانیه کندتر از برندهی مسابقه در تست 800 متر بود. دومین نکته هم اینکه 911 توربو S استاندارد در عین اینکه قدرت کمتری دارد اما از GT-R تیون شده سریعتر است.