تجربه بامو با پیشرانه جت میگ 23!
اگرچه برخی خودروسازان این فرمول را تست کردهاند اما خب موفقیت چشمگیری به دست نیامده است. البته به نظر میرسد توربینها دوباره به خودروها بازمیگردند. به همین منوال، خودروهایی با پیشرانه جت هم در سراسر جهان به واقعیت میپیوندند و یکی از آنها را نیز در روسیه میبینیم.
ایگور نگودا که از نظر مهارتهای فنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد پیشرانهی محوری TS-21 جنگندهی میگ 23 را در بامو سری 3 اتاق E30 جای داده است! خب آیا حالا با یک هیولایی طرف هستیم که آسفالت را درسته قورت میدهد!؟
اگرچه خیلی نمیتوانیم از صحبتهای افراد در ویدئو سر در بیاوریم اما تا آنجایی که میدانیم کاربرد اصلی توربین TS-21 به عنوان راهانداز پیشرانه اصلی میگ 23 بوده است. هرچند این توربین در سری 3 به گیربکس اصلی خودرو متصل شده است.
اگرچه قدرت 60 اسب بخاری آن خیلی به چشم نمیآید اما گشتاور زیاد 400 نیوتون متری را روی شفت ایجاد میکند که قابلتوجه است. این توربین همچنین دود و صدای زیادی هم تولید میکند. نالهی توربین کاملاً باعث ایجاد حس و حال حضور در پایگاههای هوایی میشود.
خب شاید بپرسید که توربین TS-21 در روسیه با چه مبلغی خریدوفروش میشود. پاسخ این سؤال سورپرایز کننده است زیرا ایگو آن را بهصورت رایگان از یکی از اعضای یوتیوب گرفته است!