بامو M140i فاینال ادیشن، آخرین سری 1 دیفرانسیل عقب و 6 سیلندر
از آنجایی که زمان غروب نسل فعلی بامو سری 1 فرا میرسد بنابراین کمکم باید خود را آمادهی خداحافظی با سری 1 دیفرانسیل عقب و 6 سیلندر بکنیم. به منظور وداعی باشکوه با این هاچبک لوکس آلمانی، بخش استرالیایی بامو نسخهی سفارشی M140i فاینال ادیشن را معرفی کرده است. البته این خودرو تنها با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک عرضه میشود و خبری از گیربکس 6 سرعته دستی نیست.
مدیر اجرایی بامو استرالیا در مصاحبه با GoAuto تأیید کرده این خودروی تولید محدود به معنی آخرین نسخه از اسپورت ترین مدل سری 1 است. او گفته است:
به منظور گرامیداشت آخرینمدل از سری 1 دیفرانسیل عقب و 6 سیلندر ما خودروی سفارشی M140i فاینال ادیشن را معرفی کردهایم.
این خودرو 3 هزار دلار استرالیا گرانتر از مدل استاندارد بوده و بهای آن 62990 دلار استرالیا اعلام شده است. از جمله ویژگیهای آن میتوان به خروجیهای اگزوز با تریم کروم تیره، جلوپنجره مشکی و رینگهای 18 اینچی اشاره کرد. این خودرو بهصورت استاندارد از شارژ بیسیم گوشی، چراغهای جلوی LED، سانروف، سیستم تعلیق تطبیقی M، ورود و استارت بدون کلید، ترمزهای M اسپورت با کالیپرهای آبی و... سود میبرد. بامو همچنین در کابین از پوشش چرمی، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش 8.8 اینچی، سیستم صوتی هارمن کاردون و حسگرهای پارک جلو و عقب استفاده کرده است.
صرفنظر از تجهیزات نصب شده، بامو M140i فاینال ادیشن بیشک به خاطر دیفرانسیل عقب خود و پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری متمایز میشود. این قلب آهنین قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتون متری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.6 ثانیهای و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعتی میشود.
نسل جدید بامو سری 1 با طراحی دیفرانسیل جلو و پیشرانههای چهار سیلندر عرضه خواهد شد. انتظار میرود داغترین عضو این خانواده از پیشرانهی 4 سیلندر X2 M35i با قدرت 300 اسب بخار استفاده کند و به سیستم چهار چرخ محرک مجهز باشد.