مقایسه سیب و پرتقال! ب‌ام‌و M2 کامپتیشن در برابر هوندا سیویک تایپ R

یک‌شنبه 29 اردیبهشت 1398 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
toyota engine 2 litre
یک‌بار دیگر با درگی جالب‌توجه در خدمت شما عزیزان هستیم اما خب باید صادقانه گفت این دو خودرو رابطه‌ی چندانی باهم ندارند. این بار ب‌ام‌و M2 کامپتیشن...
تبلیغات

یک‌بار دیگر با درگی جالب‌توجه در خدمت شما عزیزان هستیم اما خب باید صادقانه گفت این دو خودرو رابطه‌ی چندانی باهم ندارند. این بار ب‌ام‌و M2 کامپتیشن در برابر هوندا سیویک تایپ R قرار گرفته است.

هم اکنون همه‌ی ما می‌دانیم که تایپ R خودروی سریعی است. در واقع این خودرو با رکورد 7 دقیقه و 43.8 ثانیه عنوان سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی جهنم سبز را به عنوان اختصاص داده و البته در چند پیست مشهور دیگر هم همین عنوان را در اختیار دارد. یکی از خودروهایی که سیویک تایپ R توانسته در نوربرگ رینگ شکستش دهد ب‌ام‌و M2 کامپتیشن با رکورد 7 دقیقه و 52.36 ثانیه می‌باشد.

البته این یک مسابقه درگ است. سیویک تایپ R صرف‌نظر از انتقال نیروی پیشرانه به چرخ‌های جلو، خودرویی پرفورمنس بوده و عملکرد درخوری دارد؛ اما M2 کامپتیشن در مسابقه‌ی درگ مزیت قابل‌توجهی نسبت به هاچبک داغ ژاپنی‌ها دارد. برای فهم بهتر تفاوت‌های دو خودرو ابتدا نگاهی به برگه مشخصات فنی آن‌ها می‌اندازیم.

سیویک تایپ R نیروی خود را از پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 316 اسب بخار می‌گیرد. البته این قدرت برای بازارهای آسیایی و اروپایی بوده و تایپ R بازار آمریکا قدرت 306 اسبی دارد.

اما ب‌ام‌و M2 کامپتیشن به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو که با کد S55B30T0 شناخته می‌شود مجهز بوده و قدرت 405 اسب بخاری دارد.

از نظر قدرت پیشرانه شاهد برتری محسوس ب‌ام‌و نسبت به هوندا هستیم اما خب هاچبک ژاپنی‌ها کمی سبک‌تر از بیمر می‌باشد. آیا این وزن کمتر می‌تواند باعث برتری هوندا شود؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی پیش رو را مشاهده کنید.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.