شایعه تولید بامو X8 M به گوش میرسد!
همیشه شایعاتی دربارهی تولید بامو X8 وجود داشته بنابراین اخبار منتشر شده دراینباره ترکیبی از موارد صحیح و نادرست بوده است. خبر جدید منتشر شده توسط اتوکار نشان میدهد نه تنها تولید یک شاسیبلند جدید در جایگاهی بالاتر از X7 در دستور کار قرار دارد بلکه حتی نسخهی پرچمدار M آن نیز تولید خواهد شد. این خانواده اخیراً با معرفی مدلهای X3 M و X4 M گسترش یافته و به نظر میرسد یک عضو جدید نیز در راه است.
بامو X8 M که به عنوان رقیب آئودی RS Q8 در نظر گرفته میشود احتمالاً از یک خودروی سفارشی M بهصورت کوپه و کانورتیبل نیز پذیرایی خواهد کرد. هر دو خودرو از پلتفرم پیشرانه وسط استفاده خواهند کرد و پیشنمایش آنها نیز با کانسپت ویژن M NEXT صورت گرفته است. همچنین گفته شده نسخهی گرن کوپهی M8 نیز تولید خواهد شد و نسخههای متمرکز روی پیست CS نیز در دستور کار بامو قرار داشته و اولین مدل از نوع M2 CS خواهد بود که سال آینده تولید میشود.
اگرچه بامو به کرات گفته خبری از نسخهی M کامل سری 1 نخواهد بود اما حالا به نظر میرسد نسخهای داغتر در مقایسه با مدل M135i تولید خواهد شد. گفته شده این خودرو قدرتی در حدود 400 اسب بخار خواهد بود تا با مرسدس-ای ام جی A45 روبرو شود.
اتوکار خاطرنشان ساخته مدلهای پایهی M از پیشرانهی 2 لیتری استفاده خواهند کرد اما در مدلهای رده میانی همچون M3 و M4 پیشرانهی 6 سیلندر 3 لیتری بهبود یافته نصب خواهد شد و مدلهای پرچمدار نیز پذیرای پیشرانهی 8 سیلندر 4 لیتری جدیدی خواهند بود. این پیشرانهها از معماری مشترکی استفاده خواهند کرد تا هزینه و زمان توسعه کاهش یابد. منابع موثق گفتهاند بامو به دنبال حفظ گیربکس دستی بوده و درعینحال گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک و دیفرانسیل عقب را ارائه خواهد نمود.
بامو هفتهی پیش هم تولید خودروی M پلاگین هیبریدی را تائید کرده و البته یک سری 5 تمام الکتریکی را به نمایش گذاشته است. این خودرو وارد خط تولید نخواهد شد اما M بدون آلایندگی طبق خبرهای منتشر شده پس از اواسط دههی میلادی آینده راهی خط تولید خواهد شد.
اما به X8 M بازگردیم که حتی اگر چراغ سبز تولید را دریافت کند به این زودیها دیده نخواهد شد چراکه حتی تصاویر جاسوسی مدل استاندارد آنهم منتشر نشدهاند.