محصولات بزرگ و سنگین بامو M پلاگین هیبریدی میشوند!
الکتریکی سازی نام بازی جدید صنعت خودروست و تقریباً تمامی کلاسهای خودرویی را در بر گرفته است. هدف اصلی این تکنولوژی کاهش مصرف سوخت و آلایندگی به منظور هماهنگی با قوانین سخت گیرانه تر است اما برندهای سطح بالا نیز از مزیتهای این تکنولوژی در بهبود پرفورمنس خودروهای خود استفاده میکنند. پس از اعلام تولید آئودی RS4 آوانت پلاگین هیبریدی، بامو نیز هماکنون اعلام کرده از این نوع قوای محرکه استفاده خواهد کرد.
این را رئیس بخش M آقای مارکوس فلش در مصاحبه با Car Advice و دربارهی جهتگیری بخش پرفورمنس BMW گفته است. نفر شماره یک بامو M اعلام کرده الکتریکی سازی روی محصولات کلیدی همچون M2، M3 و M4 تأثیر نخواهد گذاشت اما در مدلهای بزرگتر و سنگینتری همچون X5 M توجیهپذیر خواهد بود. با وزن 2385 کیلوگرمی، این شاسیبلند پرفورمنس از نظر وزن خودرویی سبک نیست.
فلش میگوید بامو عجلهای برای الکتریکی سازی محصولات خود نداشته زیرا بخش M اصولاً به دنبال ارائهی بهترین محصولات است. او همچنین نگرانیهایی دربارهی ریسک عرضه خودرویی پلاگین هیبریدی دارد زیرا برخی از طرفداران سرسخت این برند به خودروهای M الکتریکی شده نظر مثبتی ندارند. در حقیقت نگرانی فلش بیشتر درباره این مشکل است تا دربارهی حل مشکلات فنی و استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده.
او خاطرنشان میسازد BMW M محصولات خود را بر پایه ترجیحات مشتریان میسازد و به همین دلیل است که او گفتوگویی بسیار مستقیم با مصرفکنندگان داشته تا بداند آنها چه میخواهند:
من خودروها را برای تظاهرکنندگان، برای افرادی که نمیخواهند بخرند تولید نمیکنم. من خودروها را برای مصرفکنندگان خودمان تولید میکنم و آنها ایدهای بسیار واضح از آنچه میخواهند ببینند دارند.
فلش گفته قبلاً خودروی M مجهز به پیشرانه پلاگین هیبریدی را رانده و اگرچه که به جزئیاتی اشاره نکرده اما گفته که دیر یا زود چنین خودرویی تولید خواهد شد.
مرسدس هم روش مشابهی را انتخاب کرده و ظاهراً نسل بعدی AMG C63 پیشرانهی 8 سیلندر تشنه خود را کنار خواهد گذاشت تا از پیشرانه 4 سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده کند. البته در سال آینده مدل AMG GT 73 با قدرت 800 اسبی تولید خواهد شد. آئودی نیز نسخههای قویتر RS6 و RS7 اسپورت بک را با قوای محرکه الکتریکی شده روانه میدان خواهد کرد.