اولین نسل ب‌ام‌و X5 چگونه طراحی شد؟

پنج‌شنبه 22 خرداد 1399 - 09:30
مطالعه 2 دقیقه
First BMW X5 Design
ب‌ام‌و X5 خودروی نمادین و مهم برای این خودروساز آلمانی بوده است. X5 اولین شاسی‌بلند باواریایی ها بوده و تولید آن به معنی اولین ورود ب‌ام‌و به کلاس...
تبلیغات

ب‌ام‌و X5 خودروی نمادین و مهم برای این خودروساز آلمانی بوده است. X5 اولین شاسی‌بلند باواریایی ها بوده و تولید آن به معنی اولین ورود ب‌ام‌و به کلاس شاسی بلندهای لوکس بوده است، کلاسی که همانند گاو شیرده برای خودروسازان عمل می‌کند.

X5 در سال 1999 معرفی شد و از زمان عرضه تاکنون فروش بیش از 2 میلیون دستگاهی را تجربه کرده است. ب‌ام‌و این خودرو را SAV یا خودروی اسپورت فعال می‌نامد که نشان دهنده‌ی عملکرد داخل و خارج جاده‌ای آن می‌باشد.

اما طراحی نسل اول این خودرو چگونه انجام شده است؟ از آنجایی که ب‌ام‌و آن زمان مالک لندروور بوده بنابراین تأثیر این برند روی اولین نسل X5 مشهود است. البته مفهوم کلی خودرو اصلاً به لندروور ارتباطی نداشته است.

خوشبختانه فرانک استفنسون که طراح مینی کوپر مدرن و فورد اسکورت است برخی جزئیات از فرایند طراحی X5 نسل اول را به اشتراک گذاشته است. در واقع به چیزی شبیه پشت‌صحنه‌ی فرایند طراحی این شاسی‌بلند فکر کنید.

استفنسون در ویدئوی خود به برخی حقایق مهم و جالب درباره طراحی نسل اول X5 اشاره می‌کند. ظاهراً او تیمش که با مدیریت کریس بنگل انجام وظیفه می‌کرده تنها 6 هفته زمان برای طراحی X5 داشته‌اند. بله 6 هفته زمان از زمان شکل‌گیری مفهوم و ایده تا طراحی نهایی محصول!

به نظر باورنکردنی می‌رسد اما شما می‌توانید در ویدئوی منتشر شده جزئیات بیشتری را از زبان خود استفنسون بشنوید.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.