تولید آخرین دستگاه از ب‌ام‌و i8

سه‌شنبه 27 خرداد 1399 - 09:30
مطالعه 2 دقیقه
bmw-i8-final-car-built
می‌دانستیم که این اتفاق رخ خواهد داد و به همین خاطر از بازنشستگی ب‌ام‌و i8 تعجب نکردیم. در واقع این خودروی اسپورت پلاگین هیبریدی قرار بود در ماه...
تبلیغات

می‌دانستیم که این اتفاق رخ خواهد داد و به همین خاطر از بازنشستگی ب‌ام‌و i8 تعجب نکردیم. در واقع این خودروی اسپورت پلاگین هیبریدی قرار بود در ماه آوریل به پایان خط برسد اما مرگ آن به خاطر کرونا به تعویق افتاد. این شرکت در آن زمان مجبور شد کارخانه لایپزیک در آلمان را تعطیل کند و حالا که کارخانه دوباره به راه افتاده آخرین i8 خط تولید را ترک کرده است.

آخرین i8 تولیدی یک دستگاه رودستر با رنگ بدنه آبی پورتیمائو است که طبق شنیده‌ها شاید تنها i8 کارخانه‌ای با همین رنگ بدنه باشد. این خودروی الکتریکی شده حدود 6 سال تولید شده و تعداد 20500 دستگاه از آن خط مونتاژ را ترک کرده‌اند. 18 نمونه آخر این خودرو دارای وضعیت بسیار خاص و سفارشی‌ای بوده‌اند.

با اینکه ریشه‌های طراحی i8 به سال 2009 و کانسپت ویژن EfficientDynamics بازمی‌گردد اما طراحی آوانگارد آن هنوز هم نشانی از آینده را در خود دارد. اگرچه i8 از نظر تجاری به موفقیت بالایی دست نیافت اما باعث شد راه الکتریکی سازی محصولات ب‌ام‌و هموارتر شود. از سلول سرنشینان فیبر کربنی گرفته تا چراغ‌های جلوی لیزری، i8 بی‌شک یک خودروی پیشرفته و خاص بوده است.

با اینکه جایگزینی مستقیم برای این خودرو وجود ندارد اما دانشی که از تکنولوژی هیبریدی آن به دست آمد باعث می‌شود ب‌ام‌و برنامه‌های الکتریکی خود را به پیش ببرد. این خودروساز به دنبال تولید حداقل 25 محصول الکتریکی شده طی چند سال آینده بوده و حداقل 12 نمونه از آن‌ها فاقد پیشرانه‌های درون‌سوز خواهند بود. اولین مدل از این دسته iX3 بوده و مدل بعدی هم iNext است که در سال 2021 عرضه خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.