آینده مبهم ب‌ام‌و M8 کوپه و کانورتیبل

پنج‌شنبه 26 تیر 1399 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
The-new-BMW-M8
پس از حدود 30 سال غیبت، ب‌ام‌و در سال 2018 اقدام به احیای سری 8 کرد. برای اولین بار در تاریخ این مدل، سری 8 در نسخه پرقدرت M8 نیز ظاهر شد. این...
تبلیغات

پس از حدود 30 سال غیبت، ب‌ام‌و در سال 2018 اقدام به احیای سری 8 کرد. برای اولین بار در تاریخ این مدل، سری 8 در نسخه پرقدرت M8 نیز ظاهر شد. این خودرو در سه نسخه M8 کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه عرضه شده است. البته برای مدل سال 2021 تنها یکی از این سه مدل در آمریکا عرضه شده اما خب باید اذعان کرد تقاضا برای M8 ناامید کننده بوده است.

همه می‌دانند که فروش گرندتورر پرچم‌دار ب‌ام‌و دلگرم کننده نبوده است. BMW بلاگ می‌گوید نمایندگی‌های این شرکت هنوز تعداد زیادی M8 کوپه و کانورتیبل فروخته نشده را در شوروم های خود نگه داشته‌اند.

بیمر پست هم تایید کرده نمایندگی‌های ب‌ام‌و در آمریکا نمی‌توانند مدل‌های اضافی را به سبد محصولات خود در انبار اضافه کنند. به این ترتیب تنها نسخه‌ای از M8 که می‌توانید برای مدل سال 2021 انتخاب کنید مدل M8 گرن کوپه خواهد بود.

تقاضا برای خودروهای کوپه و کانورتیبل لوکس در حال کاهش بوده و بنابراین جای تعجبی ندارد که سری 8 نیز از این قضیه آسیب ببیند. با همه‌گیری شدید ویروس کرونا و وجود بحران مالی، خرج بیش از 130 هزار دلار برای یک کوپه لوکس تصمیم منطقی‌ای محسوب نمی‌شود.

قیمت پایه ب‌ام‌و M8 کوپه 2020 برابر با 133 هزار دلار بوده درحالی‌که برای نسخه کانورتیبل باید 142500 دلار بپردازید. مدل کاربردی‌تر و شیک‌تر گرن کوپه قیمت 130 هزار دلاری داشته اما اصلاً خودروی ارزان‌قیمتی محسوب نمی‌شود.

باید منتظر ماند و دید که آینده M8 کوپه و کانورتیبل چه خواهد شد. البته وضعیت این گرندتوررهای پرفورمنس و گران‌قیمت خیلی خوب نبوده و اگر فروش آن‌ها بهبود نیابد شاید شاهد خداحافظی آن‌ها با بازار باشیم که اتفاق تلخی محسوب می‌شود.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.