تجربه رانندگی با ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه 2020

دوشنبه 24 شهریور 1399 - 14:30
مطالعه 10 دقیقه
BMW M8 Gran Coupe-7
ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه اولین خودروی پرچم‌دار و پرفورمنس این برند است. بخش M ب‌ام‌و همیشه در حال تولید سدان های سریع بوده و این یکی هم جزو...
تبلیغات

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه اولین خودروی پرچم‌دار و پرفورمنس این برند است. بخش M ب‌ام‌و همیشه در حال تولید سدان های سریع بوده و این یکی هم جزو سریع‌ترین چهار درب‌های بازار لقب گرفته است.

M8 گرن کوپه در بریتانیا تنها با نسخه کامپتیشن عرضه می‌شود و بنابراین پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی آن قدرت 616 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری دارد. حتی با وجود وزن 1980 کیلوگرمی، این خودرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 3.2 ثانیه‌ای دارد که جدای از پیشرانه‌ای به شدت قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به همراه لانچ کنترل نیز در نمایش چنین عملکردی نقش دارند.

البته همانند جدیدترین نسل M5 کامپتیشن، شما می‌توانید M8 را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کنید اما این امر باعث غیرفعال شدن سیستم کنترل کشش نیز خواهد شد. با وجود فاصله بین محوری طویل، M8 کامپتیشن بهترین‌های M را ارائه می‌کند و کنترل و توازن زیادی روی خودرو وجود دارد.

بله M8 گرن کوپه خودرویی بزرگ و سنگین‌وزن بوده اما به‌طور سورپرایز کننده‌ای در حالت چهار چرخ محرک اسپورت خودرویی چابک و سریع است.

حسی که وجود دارد شبیه سدان های دیفرانسیل عقب متوازن است و دیفرانسیل عقب فعال نیز به عبور پرسرعت M8 از پیچ‌ها کمک می‌کند. درست زمانی که نیازمند کشش اضافی سیستم چهار چرخ محرک هستید شاهد ورود آن به معرکه خواهید بود. این سیستم در جاده بر لذت و هیجان رانندگی می‌افزاید.

علیرغم وزن بالایی که وجود دارد، M8 از مرکز ثقل با ارتفاع پایینی سود می‌برد. چسبندگی زیادی وجود داشته اما فرمانی که حس مصنوعی دارد این موضوع را به شما منتقل نخواهد کرد. غربیلک فرمان خیلی فربه بوده و بازخورد چندانی در مقایسه با سیستم فرمان برخی رقبای دیگر را ندارد.

علیرغم اینکه حس چندانی از فرمان به دستان راننده منتقل نمی‌شود پرفورمنس و کشش خودرو فوق‌العاده است. البته پیشرانه نیز صدای هیجان‌انگیز برخی رقبا را تولید نمی‌کند.

گیربکس هم فوق‌العاده بوده اما در حالت دستی و به ویژه در دورهای پایین کمی ناهنجاری را نشان می‌دهد. هرچند با وجود چنین گشتاور زیادی، این ناهنجاری باعث تعجب نمی‌شود.

به منظور کنترل وزن و پرفورمنس بالایی که M8 دارد، شاسی سفت بوده و تنها دست‌اندازها و چاله‌های بزرگ هستند که لرزش‌هایی را به کابین منتقل می‌کنند. البته وجود رینگ‌های 20 اینچی نیز در این امر بی‌تأثیر نیست. سواری خودرو در اسپورت ترین حالت سفت تر شده اما در اکثر اوقات سواری نسبتاً کنترل شده و راحتی را شاهد خواهید بود.

داخل کابین پر از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز است که از جمله آن‌ها می‌توان به پشت آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی، صفحه‌نمایش مرکزی 10.25 اینچی، اپل کارپلی، دستیار شخصی با کنترل صوتی و... اشاره کرد.

کابین پر از چرم بوده و از دیگر تجهیزات خودرو می‌توان به حسگرهای پارک، دوربین، کروز کنترل، دامپرهای تطبیقی، چراغ‌های LED، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، هدآپ دیسپلی، سرویس‌های ارتباطی، ورود بدون کلید و... اشاره کرد.

اما مشکلی وجود دارد! قیمت M8 کامپتیشن گرن کوپه برابر با 120970 پوند است که با سفارش برخی آپشن ها به بیش از 142 هزار پوند در مدل تست شده رسیده است. یکی از این آپشن ها پکیج 21 هزار پوندی اولتیمیت می‌باشد که شامل صندلی‌های تهویه دار جلو، ترمزهای کربن سرامیکی، چراغ‌های لیزری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده بیشتر و... بوده و گرن کوپه را به خودرویی بسیار گران‌قیمت تبدیل کرده‌اند.

از جمله رقبای این خودرو می‌توان به پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اشاره کرد. با وجود برخی قطعات سری 3 و 5 در کابین این محصول، M8 کامپتیشن گرن کوپه حتی با وجود کیفیتی بسیار عالی هم گران به نظر می‌رسد.

حداقل فضای بار و کابین مناسبی وجود دارد. علیرغم خط سقفی خمیده، فضای سر عقب بد نیست و فضای بار 440 لیتری نیز کافی می‌باشد.

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه از نظر فنی بسیار قدرتمند و سطح بالاست اما شاید همانند یک سدان AMG شما را میخکوب نکند و البته حس دقت پورشه پانامرا را نیز نداشته باشد؛ بنابراین این خودرو بین دو رقیب یاد شده قرار می‌گیرد اما در کل از سواری خوب، فضای کابین مناسب و تجهیزات و تکنولوژی زیادی سود می‌برد. نکته این است که محصولات ارزان‌تر ب‌ام‌و نیز می‌توانند بخش اعظم وظیفه M8 را انجام دهند.

مشخصات ب‌ام‌و M8 کامپتیشن گرن کوپه

  • قیمت: 120,970 پوند
  • پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 616 اسب بخار/750 نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 3.2 ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده الکترونیکی)
  • مصرف سوخت: 11.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.