ریسک‌های خرید و نگهداری ب‌ام‌و M5 E60 ده سیلندر!

یک‌شنبه 13 مهر 1399 - 11:30
مطالعه 3 دقیقه
bmw-m5-e60
وقتی ب‌ام‌و M5 E60 در سال 2004 پدیدار شد پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی آن به شدت جلب‌توجه نمود به گونه‌ای که بسیاری از افراد فکر کردند کلاس...
تبلیغات

وقتی ب‌ام‌و M5 E60 در سال 2004 پدیدار شد پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی آن به شدت جلب‌توجه نمود به گونه‌ای که بسیاری از افراد فکر کردند کلاس سدان‌های اسپرت به حد نهایی جذابیت خود رسیده است.

این پیشرانه 5 لیتری که در دل M6 نیز قرار گرفته قدرت 500 اسب بخاری و گشتاور 520 نیوتون متری تولید کرده و باعث ثبت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه‌ای شده و البته سقف سرعت این سدان اسپورت نیز به 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است.

برخلاف M5 مدرن و چهار چرخ محرک، E60 پرچم‌دار خودرویی دیفرانسیل عقب بوده است. این خودرو به‌صورت سفارشی با گیربکس 6 سرعته دستی در آمریکای شمالی عرضه شد و البته در باقی بازارها با گیربکس نیمه اتوماتیک 7 سرعته SMG در دسترس بود.

خودروی موردبحث که در دوران هنرنمایی کریس بنگل و انتقادات از طراحی‌های او عرضه شده ظاهر و کابین خوبی دارد. همچنین حتی پس از گذشت بیش از یک دهه از عمر M5 E60، این مدل 2008 که مشاهده می‌کنید سه سال پیش با قیمت حدود 34 هزار دلار خریداری شده و خودرویی روپا و قدرتمند به نظر می‌رسد. کابین باکیفیت این سوپر سدان هنوز هم موقعیت خوبی داشته اما خب این یکی از جنبه‌های خودروست.

نکته دیگر به تنظیمات صحیح قوای محرکه مربوط می‌شود به گونه‌ای که M5 E60 با 279 ترکیب پیشرانه و شاسی در دسترس بوده و خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای راحت است. باواریایی ها این سدان اسپرت را به عنوان کروزری راحت در بزرگراه طراحی کرده‌اند اما خب در راه‌های پرپیچ‌وخم نیز ناامید نخواهید شد. البته فرمان خودرو می‌توانست تنظیمات بهتری داشته باشد اما در کل M5 طالب سرعت‌های بالاست.

اما یک سوال اساسی باقی می‌ماند: آیا M5 E60 ارزش پذیرش ریسک هزینه‌های مربوط به نگهداری را دارد؟ پاسخ را باید از مالکان واقعی پرسید!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.