درگ ب‌ام‌و M4 کامپتیشن جدید با آئودی RS5 و مرسدس C63 S کوپه

سه‌شنبه 26 اسفند 1399 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW-Mercedes-Audi-1
مطمئناً نسل جدید M4 کامپتیشن نام بزرگ ب‌ام‌و را پشت خود دارد اما با این جود، باید خود را در برابر رقبای اصلی اثبات کند. به همین دلیل، تراتل هاوس...

مطمئناً نسل جدید M4 کامپتیشن نام بزرگ ب‌ام‌و را پشت خود دارد اما با این جود، باید خود را در برابر رقبای اصلی اثبات کند. به همین دلیل، تراتل هاوس این کوپهٔ جدید باواریایی را همراه با آئودی RS5 و مرسدس C63 S AMG در یک پیست آزمایشی جمع کرده تا مشخص شود که آیا M4 می‌تواند این کار را انجام دهد یا نه.

سه خودرو روی کاغذ مشخصات نزدیک به همی دارند. با M4 کامپتیشن آغاز می‌کنیم که به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو با 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور مجهز است. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. البته در آیندهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک M4 هم ارائه خواهد شد. از سوی دیگر، C63 S هم 510 اسب بخار قدرت دارد اما این نیرو توسط یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو تولید می‌شود و به همین دلیل در گشتاور با 700 نیوتن متر، بر حریف باواریایی برتری دارد. مرسدس هم مثل ب‌ام‌و محرک عقب است اما انتقال نیرو در آن توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

آخرین عضو این جمع تمام آلمانی هم آئودی RS5 است که زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. هرچند آئودی ضعیف‌ترین خودروی این گروه محسوب می‌شود اما برتری مهم آن برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو است. به همین دلیل، عجیب نیست که در درگ ایستاده، RS5 به لطف کشش بهتر خود، جلو می‌افتد و پیروز می‌شود. در این مسابقه M4 فاصلهٔ زیادی با آئودی ندارد اما C63 S که در ابتدای حرکت با هرزگردی چرخ‌های عقب درگیر است، با اختلاف زیادی سوم می‌شود. در مسابقهٔ رولینگ اما این M4 کامپتیشن است که با اختلاف قابل‌توجهی به پیروز می‌رسد اما در اینجا بازهم مرسدس جایگاهی بهتر از آخر کسب نمی‌کند.

کپی لینک

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

آئودی RS5

مرسدس C63 S AMG

پیشرانه

3.0 لیتری I6 توئین توربو

2.9 لیتری V6 توئین توربو

4.0 لیتری V8 توئین توربو

قدرت

510 اسب بخار

450 اسب بخار

510 اسب بخار

گشتاور

650 نیوتن متر

600 نیوتن متر

700 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

چهارچرخ

عقب

وزن

1760 کیلوگرم

1810 کیلوگرم

1875 کیلوگرم

قیمت

75,695 دلار

76,145 دلار

79,300 دلار

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.