نگاهی به عملکرد ب‌ام‌و M5 CS جدید در نوربرگ رینگ

پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 - 11:30
مطالعه 4 دقیقه
Nurburgring bmw m5 cs 01
زمانی که فقط خودروهای پرفورمنس و سبک‌وزن می‌توانستند رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنند گذشته است چراکه محصولات سنگین‌وزن هم در جهنم سبز...
تبلیغات

زمانی که فقط خودروهای پرفورمنس و سبک‌وزن می‌توانستند رکوردهای خوب در پیست نوربرگ رینگ ثبت کنند گذشته است چراکه محصولات سنگین‌وزن هم در جهنم سبز جولان می‌دهند. با وزن 1825 کیلوگرمی، قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ ب‌ام‌و هندلینگی همچون لوتوس یا کاترهام ندارد اما هنوز هم می‌تواند زمان احساس‌برانگیزی را در چنین پیست چالش‌برانگیزی ثبت نماید.

کریستین گبهارت راننده تست اسپورت اتو پشت فرمان ب‌ام‌و M5 CS جدید نشسته و توانسته یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 29.57 ثانیه طی کند؛ اما عملکرد این خودرو در مقایسه با دیگر محصولات پرفورمنس چگونه بوده است؟ این خودرو نه تنها سریع‌تر از M5 کامپتیشن (7 دقیقه و 35.90 ثانیه) بوده بلکه توانسته سریع‌تر از M8 کامپتیشن (7 دقیقه و 32.79 ثانیه) یک دور نوربرگ رینگ را طی کند. در نظر داشته باشید که راننده هر سه خودرو یک نفر بوده است.

کریستین گبهارت در سال‌های اخیر پشت فرمان بسیاری از محصولات باواریا در جهنم سبز نشسته که از جمله آن‌ها می‌توان به M2 CS (7 دقیقه و 42.99 ثانیه)، M2 کامپتیشن (7 دقیقه و 52.36 ثانیه) و Z4 M50i (7 دقیقه و 55.41 ثانیه) اشاره کرد. قطعاً تماشای عملکرد M5 CS جدید خالی از لطف نیست به ویژه اینکه در برخی بخش‌های ویدئو شاهد عملکرد ناب این سوپر سدان آلمانی هستیم.

در دقیقه 6.28 ویدئو می‌توانید باز شدن جعبه‌داشبورد را ببینید که احتمالاً دلیل آن عدم بسته شدن کاملش به خاطر سیم‌های دوربین روی داشبورد و متعلقات آن بوده است. درحالی‌که خودرو سرعت 220 کیلومتر در ساعتی داشته راننده تصمیم به بستن جعبه‌داشبورد گرفته تا از پخش شدن اسناد در کابین و احتمالاً خراب شدن بحث تایم‌گیری جلوگیری کند. از دقیقه 8 نیز می‌توانیم شاهد دست‌یابی این خودرو به سرعت 300 کیلومتر در ساعت باشیم.

این تست پرفشار با استفاده از لاستیک‌های پیرلی پی زیرو کورسای استاندارد برای M5 CS انجام شده است.

شایان ذکر است مرسدس-ای ام جی GT63 S هنوز هم خودروی سریع‌تری بوده است. البته این مقایسه منصفانه‌ای نیست زیرا ما درباره رانندگان متفاوتی صحبت می‌کنیم. پشت فرمان محصول AMG دمیان شافرت نشسته بوده و رکوردهای 7 دقیقه و 23.009 و 7 دقیقه و 27.800 را برای دو بخش متفاوت نوربرگ رینگ بر جای گذاشته است.

جگوار XE SV پروجکت 8 بهتر از همه بوده هرچند حرف‌وحدیث‌های زیادی درباره این خودرو و پیکربندی صندلی‌های آن وجود دارد.

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.