آغاز آزمایش‌های ب‌ام‌و X5 هیدروژنی در جاده‌های عمومی

دوشنبه 31 خرداد 1400 - 03:31
مطالعه 3 دقیقه
BMW-X5-1
ب‌ام‌و برای اولین بار در سپتامبر 2019 با معرفی کانسپت i Hydrogen NEXT، قصد خود برای عرضهٔ یک خودروی هیدروژنی به بازار را اعلام کرد. در آن زمان، X5...
تبلیغات

ب‌ام‌و برای اولین بار در سپتامبر 2019 با معرفی کانسپت i Hydrogen NEXT، قصد خود برای عرضهٔ یک خودروی هیدروژنی به بازار را اعلام کرد. در آن زمان، X5 هیدروژنی در مراحل اولیهٔ توسعه قرار داشت اما حالا پروتوتایپ‌های آن برای انجام اولین آزمایش‌ها در جاده‌های عمومی آماده شده‌اند. این شرکت در نظر دارد ناوگانی از پروتوتایپ‌های نزدیک به تولید این خودرو را در شرایط روزمره در جاده‌های سراسر اروپا مورد آزمایش قرار دهد. در طول این آزمایش‌ها، مهندسین ب‌ام‌و عملکرد قوای محرکهٔ سلول سوختی، تکنولوژی‌های شاسی خاص این مدل و سیستم‌های الکترونیکی خودرو را بررسی خواهند کرد.

این برنامهٔ آزمایشی، کانسپت i Hydrogen NEXT را برای تولید در حجم کوچکی در اواخر سال 2022 آماده خواهد کرد. البته بااین‌وجود، ب‌ام‌و قوای محرکهٔ هیدروژنی را به‌عنوان نیروی محرک صنعت خودروسازی آینده نمی‌بیند زیرا این شرکت در جدیدترین بیانیهٔ مطبوعاتی خود توضیح داده است که سیستم‌های سلول سوختی می‌توانند پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی و تمام الکتریکی را تکمیل کنند. یکی از اعضای هیئت‌مدیرهٔ بخش توسعهٔ ب‌ام‌و دراین‌باره می‌گوید:

تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی می‌تواند یک گزینهٔ جذاب برای پیشرانه‌های پایدار خصوصاً در کلاس خودروهای بزرگ‌تر باشد. به همین دلیل، آزمایش جاده‌ای خودروهای تقریباً استاندارد با قوای محرکه سلول سوختی هیدروژنی یک نقطهٔ عطف مهم در تحقیق و توسعهٔ ما است

سیستم قوای محرکهٔ X5 هیدروژنی بر اساس قوای محرکهٔ الکتریکی مدل iX3 ساخته شده است. در این سیستم، نیرویی که از طریق واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن تولید می‌شود، به خروجی موتور الکتریکی افزوده می‌شود. حداکثر قدرت تولیدی این سیستم 374 اسب بخار است که با قوی‌ترین موتور شش سیلندر بنزینی X5 برابری می‌کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.