از نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 مدل 2024 چه می‌دانیم؟!

سه‌شنبه 30 شهریور 1400 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW-5-Series-Render-main
رونمایی هشتمین نسل ب‌ام‌و سری 5 قرار است در سال 2023 انجام شود اما ترکیب تصاویر نسخه‌های پیش‌تولیدی این سدان لوکس با اخبار منابع نزدیک به کمپانی...
تبلیغات

رونمایی هشتمین نسل ب‌ام‌و سری 5 قرار است در سال 2023 انجام شود اما ترکیب تصاویر نسخه‌های پیش‌تولیدی این سدان لوکس با اخبار منابع نزدیک به کمپانی می‌تواند تصویری نسبتاً واضح از آنچه انتظار داریم را ایجاد کند. همچنین رندرهای منتشر شده از این خودرو شاید بتواند به تجسم طراحی سری 5 جدید کمک کند.

نسل فعلی ب‌ام‌و سری 5 در سال 2016 معرفی و در سال 2020 فیس لیفت شد بنابراین طبیعی است که در سال 2023 با طراحی جدیدی معرفی شود. نسل جدید این خودرو از پلتفرم CLAR استفاده خواهد کرد و به استراتژی "قدرت انتخاب" باواریایی ها وفادار خواهد بود چراکه با پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی در دسترس خواهد بود. البته انتظار می‌رود نسخه الکتریکی این خودرو با نام i5 عرضه شود.

پروتوتایپ های پلاگین هیبریدی سری 5 جدید قبلاً در خیابان‌های مونیخ و با طراحی کلی دینامیک و تناسبات ابعادی سنتی سه جعبه‌ای دیده شده‌اند. بدنه این خودرو عضلانی‌تر از نسل فعلی بوده و همان ویژگی طراحی مشهور ب‌ام‌و یعنی Hofmeister kink را حفظ کرده است. در بخش جلو می‌توان یک جفت چراغ گیرا و جلوپنجره بزرگ‌تر را تشخیص داد. در بخش عقب نیز خط سقف کوپه مانند و چراغ‌های نازک‌تر دیده می‌شوند که احتمالاً با یک نوار نازک LED به هم متصل شده‌اند.

انتظار می‌رود در داخل کابین نسل جدید سری 5 از نمایشگر منحنی دیده شده در iX و پشت آمپرهای دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 14.9 اینچی استفاده شود. سیستم اطلاعات سرگرمی سری 5 جدید از سیستم‌عامل جدید 8 با ویژگی‌های ارتباطی پیشرفته سود خواهد برد.

پیشرانه‌های این خودرو نیز شامل نسخه‌های به‌روز نمونه‌های 4 و 6 سیلندر فعلی بوده و از تکنولوژی هیبریدی ملایم در آن‌ها استفاده خواهد شد. مدل‌های پلاگین هیبریدی نیز دارای پیشرانه 3 لیتری توربو با یک یا دو واحد الکتریکی بوده و حداکثر قدرت 500 اسب بخاری خواهند داشت. نهایتاً نیز باید گفت اولین محصول الکتریکی شده ناب M جانشین M5 شده و ظاهراً دارای پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی هیبریدی خواهد بود. این محصول احتمالاً قدرت نزدیک به 750 اسب بخار خواهد داشت و از نظر شتاب گیری در حد سوپرکارها ظاهر خواهد شد.

اما نسخه تمام الکتریکی سری 5 که با نام i5 شناخته می‌شود با جلوپنجره متفاوت، عناصر آبی بدنه، رینگ‌های آئرودینامیک و نبود خروجی‌های اگزوز متمایز خواهد شد. مدل پایه دارای یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب بوده و قدرت حدود 300 اسبی خواهد داشت. باتری 70 کیلووات ساعتی این مدل نیز از شاسی‌بلند iX گرفته خواهد شد. مدل قوی‌تر xDrive50 می‌تواند از دو پیشرانه با قدرت فراتر از 500 اسب بخار سود برده و با استفاده از باتری بزرگ‌تر 100 کیلووات ساعتی شعاع حرکتی 600 کیلومتری داشته باشد. همچنین خبرهایی درباره تولید نسخه معادل M از i5 با حداکثر قدرت 800 اسب بخار به گوش رسیده هرچند به نظر می‌رسد در انتشار این اخبار اغراق شده باشد.

این سدان تمام الکتریکی رقیب مستقیم مرسدس بنز EQE، آئودی A6 e-tron و نسل بعدی تسلا مدل S خواهد بود.

اگرچه فعلاً ب‌ام‌و چیزی را تائید نکرده اما احتمالاً سری 5 تورینگ نیز با فضای بار و کابین بیشتر معرفی خواهد شد. قطعاً سری 5 جدید جزو آخرین محصولات درون‌سوز ب‌ام‌و بوده و باواریایی ها پس از آن روی محصولات الکتریکی تمرکز خواهند کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.