بی ام و M5 CS جی پاور، ببرِ 900 اسب بخاری!
سال 2021 در حال پایان بوده و در همین حال جی پاور مشهور تصمیم گرفته بهترین پروژه خود را در دقیقه 90 معرفی کند. این تیونر آلمانی که سابقه درخشانی در ارتقای محصولات ب ام و دارد هماکنون دست روی M5 CS گذاشته است. این تیونر هرچه در توان داشته صرف ارتقای پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی باواریایی ها کرده و دقیقاً همان چیزی را که از یک سدان میان سایز ب ام و انتظار داریم ارائه کرده است.
این نیروگاه 4.4 لیتری در حالت استاندارد قدرت 627 اسب بخاری و گشتاور 750 نیوتون متری تولید میکند اما واضح است که جی پاور به این رقمها راضی نبوده و اقدام به معرفی چند کیت کرده است. کیت مرحله 1 این تیونر باعث رسیدن قدرت و گشتاور به 700 اسب بخار و 850 نیوتون متر میشود. زمانی که سیستم اگزوز پکیج GP-740 را نیز سفارش دهید قدرت به 740 اسب و گشتاور به 900 نیوتون متر خواهد رسید.
درصورتیکه کیت GP-780 جی پاور را انتخاب کنید خروجی پیشرانه M5 CS به 780 اسب بخار و گشتاور آن به 950 نیوتون متر خواهد رسید؛ اما خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید از کیت GP-820 سود برده و علاوه بر تغییرات کیتهای قبلی دارای توربوهای بهتر و چهار خروجی اگزوز 100 میلیمتری با پوشش کربنی یا کربن فورج کاری شده است. همانگونه که نام این پکیج نشان میدهد، M5 CS قدرت 820 اسبی و گشتاور 1000 نیوتون متری تولید میکند.
در این پکیج شاهد تغییرات پیستونها و یاتاقانها هستیم؛ اما پکیج دیگر G5M هوریکان RS نام داشته و قدرت را به 840 اسب بخار و گشتاور را به 1050 نیوتون متر میرساند. پکیج G5M RR نیز وجود دارد که باعث میشود سوپر سدان ب ام و خروجی 900 اسب بخاری و گشتاور 1050 نیوتون متری داشته باشد. جی پاور یک محدود کننده سرعت روی محصول خود نصب کرده تا حداکثر سرعت M5 CS از 333 کیلومتر در ساعت فراتر نرود.
فعلاً اشارهای به مشخصات عملکردی این خودرو نشده اما قطعاً میتوان گفت شتاب آن بهتر از زمان 2.9 ثانیهای نسخه استاندارد M5 CS خواهد بود. جی پاور علاوه بر کیتهای یاد شده رینگهای 20 و 21 اینچی سفارشی را نیز در نظر گرفته است.