سرشاخ شدن بی‌ام‌و M5 CS با اونتادور SVJ و GT-R نیسمو در پیست درگ

یک‌شنبه 29 اسفند 1400 - 08:30
مطالعه 3 دقیقه
BMW-Nissan-Lambo-0
CS یکی از چشمگیرترین خودروهای پرفورمنسی است که تاکنون توسط ب‌ام‌و ساخته شده است اما این ماشین در برابر سوپرکارهای واقعی چگونه عمل خواهد کرد؟ برای...
تبلیغات

CS یکی از چشمگیرترین خودروهای پرفورمنسی است که تاکنون توسط ب‌ام‌و ساخته شده است اما این ماشین در برابر سوپرکارهای واقعی چگونه عمل خواهد کرد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو M5 CS را در برابر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو قرار داده است. هرچند M5 CS یک سدان پیست محور است اما بهترین مهندسی موتوراسپرت تیم افسانه‌ای ب‌ام‌و M5 را نشان می‌دهد. پایه و اساس این خودرو همان M5 کامپتیشن است اما برای بهبود پرفورمنس، مجموعه‌ای از ارتقاءها را تجربه کرده است.

در ابتدا، مهندسان با استفادهٔ گسترده از فیبر کربن، وزن M5 CS را 100 کیلوگرم نسبت به کامپتیشن کاهش داده‌اند. علاوه بر این، قدرت موتور 4.4 لیتری V8 توئین توربو هم با 10 واحد افزایش به 635 اسب بخار رسیده است. ترمزهای کربن سرامیکی بزرگ‌تر و تنظیم مجدد سیستم تعلیق برای عملکرد بهتر در پیست هم تکمیل‌کنندهٔ تغییرات M5 CS هستند. در این ماشین نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF و سامانهٔ xDrive به هر چهارچرخ تحویل داده می‌شود. به لطف این ترکیب، M5 CS می‌تواند قدرت چشمگیر موتور V8 خود را به شتاب صفر تا 96 کیلومتر تنها 2.6 ثانیه‌ای تبدیل کند. چنین شتابی برای یک سدان لوکس 1825 کیلوگرمی واقعاً چشمگیر است.

سوپرکار پرسروصدای لامبورگینی اونتادور SVJ یکی از رقبای M5 CS در این درگ است. این خودرو طبق فرمول سنتی سوپراسپرت‌ها ساخته شده و استایلی فوق‌العاده را با یک پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی که در وسط نصب شده ترکیب کرده است. این نیروگاه 6.5 لیتری در این نسخه 770 اسب بخار قدرت و 720 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک تک کلاچه متصل شده تا نیروی عظیم خود را به هر چهارچرخ برساند.

و در آخر به نیسان GT-R نیسمو می‌رسیم که یکی از محبوب‌ترین خودروها در مسابقات درگ محسوب می‌شود. این ماشین اما سیزده سال است که روی خط تولید قرار دارد و به همین دلیل در مقایسه با رقبای خود کاملاً کهنه شده است ولی بااین‌حال هنوز هم در پیست درگ حرف‌هایی برای گفتن دارد. در سینهٔ GT-R نسل R35 یک موتور 3.8 لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک مثل دو خودروی دیگر به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

خب با توجه به مشخصات خودروها، آیا ب‌ام‌و M5 CS می‌تواند در 400 متر لامبورگینی اونتادور SVJ و نیسان GT-R نیسمو را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

کپی لینک

مشخصات فنی

ب‌ام‌و M5 CS

لامبورگینی اونتادور SVJ

نیسان GT-R نیسمو

پیشرانه

4.4 لیتری V8 توئین توربو

6.5 لیتری V12

3.8 لیتری V6 توئین توربو

قدرت

635 اسب بخار

770 اسب بخار

600 اسب بخار

گشتاور

750 نیوتن متر

720 نیوتن متر

652 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

7 سرعته اتوماتیک

6 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1825 کیلوگرم

1650 کیلوگرم

1703 کیلوگرم

قیمت

143,995 دلار

525,465 دلار

212,535 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.