درگ بی ام و M3 چهارچرخ محرک با تسلا مدل 3 پرفورمنس و آئودی RS5

سه‌شنبه 9 فروردین 1401 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
Audi-Tesla-BMW-1
خودروهای الکتریکی به دلیل گشتاور فوری و عدم نیاز به تعویض دنده، در پرفورمنس نسبت به نمونه‌های درون‌سوز برتری دارند. حال کارواو قصد دارد با قرار...
تبلیغات

خودروهای الکتریکی به دلیل گشتاور فوری و عدم نیاز به تعویض دنده، در پرفورمنس نسبت به نمونه‌های درون‌سوز برتری دارند. حال کارواو قصد دارد با قرار دادن تسلا مدل 3 پرفورمنس در برابر بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آئودی RS5، این موضوع را به‌طور عملی نشان دهد.

در سینهٔ M3 کامپتیشن موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بی‌ام‌و با 510 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع xDrive یا چهارچرخ محرک است که طبق اعلام بی‌ام‌و ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

RS5 از یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور دارد. تمام نسخه‌های RS5 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند و به گفتهٔ آئودی ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسند. در سمت دیگر میدان هم تسلا مدل 3 پرفورمنس دو موتوره حضور دارد که از 460 اسب بخار قدرت و 640 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به باطری‌های 75 کیلووات ساعتی مجهز است.

مثل همیشه، رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده شروع می‌شود. در ابتدا هر سه خودرو نزدیک به هم پیش می‌روند اما در ادامه بی‌ام‌و و تسلا از آئودی دور می‌شوند و درنهایت M3 پیروز درگ می‌شود. این خودرو 400 متر را در 11.4 ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تسلا برای انجام این کار به 11.7 ثانیه زمان نیاز دارد و آئودی هم پس از 12 ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت در مسافت 800 متری برگزار می‌شود. در اینجا تسلا به خاطر گشتاور فوری خود، برتری دارد و در ابتدا با اختلاف قابل‌توجهی جلو می‌افتد اما در ادامه M3 خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند و پیشتاز می‌شود. البته این اتفاق در حدود سرعت 160 کیلومتر رخ می‌دهد که امکان رسیدن به آن در اکثر جاده‌های عمومی دنیا به خاطر محدودیت قوانین وجود ندارد.

سپس یک مسابقهٔ رولینگ دیگر از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که نتیجه را کمی تغییر می‌دهد زیرا این بار تسلا دیگر خیلی از مزیت شتاب فوری خود برخوردار نیست. البته مدل 3 هنوز هم در ابتدا جلو می‌افتد اما M3 زودتر از آن پیشی می‌گیرد. این بار حتی آئودی هم می‌تواند تسلا را پشت سر بگذارد. چالش آخر هم توقف از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت است که در آن تسلا پیروز می‌شود، M3 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و RS5 دیرتر از هم متوقف می‌شود.

کپی لینک

مشخصات فنی

آئودی RS5

بی‌ام‌و M3 XDrive

تسلا مدل 3 پرفومنس

پیشرانه

2.9 لیتری V6 توئین توربو

3.0 لیتری I6 توئین توربو

الکتریکی دو موتوره

قدرت

450 اسب بخار

510 اسب بخار

460 اسب بخار

گشتاور

600 نیوتن متر

650 نیوتن متر

640 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

تک سرعته

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

چهارچرخ

وزن

1740 کیلوگرم

1780 کیلوگرم

1850 کیلوگرم

قیمت

71,000 پوند

78,425 پوند

60,000 پوند

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.