مرحلهٔ مقدماتی، گروه کوپههای اسپرت، دوئل سوم
نتایج دوئل قبلی بین فورد موستانگ و لکسس RC
مجموع آراء: 1329
آراء فورد: 891
آراء لکسس: 438
پیروز دوئل: فورد موستانگ با کسب 67 درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
شورلت کامارو | نیسان GT-R |
شورلت کامارو | |
فورد موستانگ | لکسوس RC |
فورد موستانگ | |
دوج چلنجر | بیامو سری 4 |
؟ |
دوج چلنجر
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو 2008
پلتفرم: LA کرایسلر
امتیاز از کارانددرایور: 7.5 از 10
امتیاز از موتور ترند: 8.1 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 54,314 دستگاه
فروش سه ماه اول 2021 در آمریکا: 11,125 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
تایم در پیست Figure-8 موتورترند: 0:24.70 (نسخهٔ هلکت معمولی 707 اسب بخاری)
نقاط مثبت: پیشرانههای V8 عالی با قدرت رشکبرانگیز در نسخهٔ هلکت، کابین بزرگ و راحت با صندلیهای عقب جادارتر از کامارو و موستانگ، سواری راحت، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، صدای جذاب، ظاهر با اصالت
نقاط منفی: مصرف سوخت بالا، هندلینگی بسیار ضعیفتر از موستانگ و کامارو، سن بالای خود را نشان میدهد، کیفیت ضعیف متریال داخلی، رتبهٔ ایمنی متوسط، فقدان ترمز اضطراری خودکار
چکیده: چلنجر هنوز هم خودرویی جذاب و مناسب برای استفادههای روزمره است اما رانندگی آن نسبت به رقبای چابکتر بسیار متفاوت است. نسخهٔ هلکت نیز زیر کاپوت خود یک راکتور هستهای 800 اسب بخاری دارد که حتی اگر نتوان از همهٔ آن قدرت استفاده کرد اما بهخودیخود جذاب است
بیامو سری 4
تاریخ معرفی: ژوئن 2020
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
امتیاز از موتور ترند: 8.7 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 22,937 دستگاه
فروش سه ماه اول 2021 در آمریکا: 7,379 دستگاه
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
تایم در پیست Figure-8 موتورترند: 0:23.40 (نسخهٔ M4 معمولی 480 اسب بخاری)
نقاط مثبت: پیشرانههای توربوشارژ قدرتمند، مصرف سوخت مناسب، کابین زیبا، موتور و گیربکس فوقالعاده در نسخهٔ M4، ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک، شخصیت رانندگی عالی، سیستمهای ایمنی فعال فراوان
نقاط منفی: صندوق بار کوچک، صندلیهای جلوی ناراحت، صندلیهای عقب تنگ، طراحی بحثبرانگیز دماغه، تنظیمات بیشازحد رانندگی، ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر نسبت به نسل قبلی، صفحه آمپر دیجیتالی ناخوشایند
چکیده: هرچند سری 4 از کابین لوکس و پیشرانههای قدرتمندی که از یک بیامو دودر میخواهیم برخوردار است اما هندلینگ لذتبخشی که انتظار میرفت را ارائه نمیکند ولی بااینوجود، قوای محرکهٔ عالی و پرفورمنس چشمگیر در نسخهٔ M4، آن را به یک کوپهٔ اسپرت مطلوب تبدیل کردهاند
مقایسهٔ مشخصات فنی
| چلنجر هلکت ردآی | بامو M4 کامپتیشن |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 3.0 لیتری I6 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | 797 اسب بخار | 510 اسب بخار |
گشتاور | 960 نیوتن متر | 650 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.7 ثانیه | 3.6 ثانیه |
مسافت 400 متر | 11.8 ثانیه | 11.6 ثانیه |
توقف از 110 | 46.3 متر | 44.5 متر |
شتاب جانبی | 0.95 جی | 1.03 جی |
حداکثر سرعت | 325 کیلومتر/ساعت | 290 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 14.7 لیتر ترکیبی | 12.4 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 70 لیتر | 60 لیتر |
وزن | 2047 کیلوگرم | 1760 کیلوگرم |
طول | 5,016 میلیمتر | 4,803 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,951 میلیمتر | 2,857 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 455 لیتر | 340 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 4 نفر |
قیمت | 82,725 دلار | 75,895 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11109715