درگ هیجانانگیز آئودی RS5، بیامو M2، جیپ ترکهاوک و بنتلی کانتیننتال
مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای همسطح و همکلاس برگزار میشود اما این بار کارواو چهار خودرویی را در برابر هم قرار داده است که هیچکدام هیچ سنخیتی باهم ندارند. این خودروها آئودی RS5 اسپرتبک، بامو M2 کامپتیشن، بنتلی کانتیننتال GTC و جیپ گرند چروکی ترکهاوک هستند. ضعیفترین عضو این جمع کوپهٔ باواریایی است که پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی آن 410 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. M2 همچنین تنها خودروی محرک عقب این رقابت هم محسوب میشود.
پس از این به آئودی RS5 با پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 توئین توربو میرسیم که 450 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. در سینهٔ تنها خودروی روباز گروه یعنی کانتیننتال GTC یک نیروگاه 6 لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته است که 660 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ و درنهایت به قویتر خودروی جمع یعنی جیپ ترکهاوک با موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت میرسیم که 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور دارد.
رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده آغاز میشود. در اینجا آئودی از همان آغاز حرکت جلو میافتد اما جیپ هم خیلی با آن فاصله ندارد. بامو نیز شروع خوبی دارد اما در ادامه بنتلی از آن عبور میکند. در میانهٔ مسیر این کانورتیبل بریتانیایی دو خودروی دیگر را هم پشت سر گذاشته و پیروز میشود. آئودی نیز با اختلافی جزئی جیپ را مغلوب میکند و بامو آخر میشود. سپس دوباره همین درگ برگزار میشود که تغییری را در نتیجه به دنبال ندارد. درگ سوم هم همان نتیجه را دارد با این تفاوت که حالا تایم خودروها اعلام میشود. در اینجا بنتلی 400 متر را در 11.7 ثانیه طی میکند، آئودی و جیپ هردو ظرف 12 ثانیه از خط پایان عبور میکنند و بامو هم پس از 12.6 ثانیه مسیر را به پایان میرساند.
مسابقهٔ بعدی رولینگ از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت است و همهٔ خودروها در حالت راحت قرار میگیرند. جیپ در این حالت اصلاً خوی اسپرتی ندارد و به همین دلیل دیگر خودروها بهراحتی از آن دور میشوند. در پایان بازهم بنتلی پیروز میشود و آئودی و بامو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار میگیرند. سپس دوباره همین مسابقه با حالت اسپرت خودروها برگزار میشود و این بار رقابت بسیار نزدیکتر است ولی بااینوجود نتیجه با رولینگ اول تفاوتی نمیکند. در آخر هم یک آزمایش ترمز از سرعت 160 کیلومتر بر ساعت انجام میشود که در اینجا بامو بالاخره یک پیروزی کسب میکند درحالیکه جیپ به دلیل وزن سنگین به بیشترین مسافت برای توقف نیاز دارد.
مشخصات فنی
بامو M2 کامپتیشن | آئودی RS5 | بنتلی کانتیننتال | جیپ ترکهاوک | |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 | 2.9 لیتری V6 | 6.0 لیتری W12 | 6.2 لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | 410 اسب بخار | 450 اسب بخار | 660 اسب بخار | 707 اسب بخار |
گشتاور | 550 نیوتن متر | 600 نیوتن متر | 900 نیوتن متر | 875 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 1575 کیلوگرم | 1742 کیلوگرم | 2436 کیلوگرم | 2433 کیلوگرم |
قیمت | 52,405 پوند | 73,850 پوند | 234,400 پوند | 90,000 پوند |