مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و پورشه 718
مجموع آراء: 1032
آراء پورشه: 733
آراء آئودی: 299
پیروز دوئل: پورشه 718 با کسب 71 درصد از کل آراء
نیسان Z
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2021
پلتفرم: FM نیسان
امتیاز از کارانددرایور: 9.0 از 10
گارانتی: 3 سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی روان و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب، قیمت پایۀ 40 هزار دلاری
نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگینتر از 370Z، استفاده از پلتفرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه، متریال داخلی ناامیدکننده
چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب میشود کامل کرده است
بامو سری 2
تاریخ معرفی: جولای 2021
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب بسیار سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگی حتی بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلیهای عقب کوچکتر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلیهای ناراحت
چکیده: نسل جدید بیامو سری 2 کوپه برخی از ویژگیهای مطلوب نسل قبلی خود را از دست داده است اما آن را با پرفورمنس بهتر و ظاهر جسورانهتر جبران میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M240i | نیسان Z پرفورمنس | |
پیشرانه | 3.0 لیتری I6 | 3.0 لیتری V6 |
تنفس | توربو | توئین توربو |
ردلاین | 7,000 rpm | 7,000 rpm |
قدرت | 382 اسب بخار | 400 اسب بخار |
گشتاور | 500 نیوتن متر | 475 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا 96 | 3.6 ثانیه | 4.0 ثانیه |
مسافت 400 متر | 12.1 ثانیه | 12.3 ثانیه |
توقف از 110 | 46.6 متر | 50.6 متر |
حداکثر سرعت | 240 کیلومتر/ساعت | 250 کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | 0.98 جی | 0.93 جی |
وزن | 1753 کیلوگرم | 1590 کیلوگرم |
توزیع وزن | 53 به 47 جلو/عقب | 57 به 43 جلو/عقب |
فاصلهٔ محوری | 2,740 میلیمتر | 2,550 میلیمتر |
طول | 4,557 میلیمتر | 4,379 میلیمتر |
مصرف سوخت | 9.0 لیتر ترکیبی | 11.7 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 52 لیتر | 62 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 4 نفر | 2 نفر |
حجم صندوق بار | 400 لیتر | 200 لیتر |
قیمت | 50,895 دلار | 51,015 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11184203