بی ام و با وجود تولید شاسی‌بلند مخصوص وارد مسابقات اکستریم-ای نخواهد شد

چهارشنبه 30 شهریور 1401 - 03:30
مطالعه 3 دقیقه
bmw-extreme-e-dune-taxi-suv-prototype-5-1024
خودروسازی بی‌ام‌و چندی پیش فیلمی از یک شاسی‌بلند برقی به نام «Dune Taxi» منتشر کرد و طرفداران را بر آن داشت که تصور کنند بی‌ام‌و  برای سری مسابقات...
تبلیغات

خودروسازی بی‌ام‌و چندی پیش فیلمی از یک شاسی‌بلند برقی به نام «Dune Taxi» منتشر کرد و طرفداران را بر آن داشت که تصور کنند بی‌ام‌و  برای سری مسابقات اکستریم-ای برنامه دارد. هما‌گونه که در ویدئو این مجموعه مشخص است، تاکسی تپه شنی با وجود بهره‌وری از جلوپنجره کلیه‌ای ب‌ام‌و بر پایه محصول چهارچرخ محرک «اسپارک ریسینگ» برای اسکتریم-ای، ادیسه 21، ساخته شده است.

این شاسی‌بلند ب‌ام‌و به‌جز جلوپنجره از تمامی المان‌های ادیسه استفاده کرده است. متن روی فیلم هم بهره‌وری از فیبر طبیعی مستحکم‌شده با پلیمر را در بدنه این خودرو تایید می‌کند. این شاسی‌بلند برقی 536 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور دارد از طریق چهارچرخ آن، خودرو را به جرکت درمی‌آورند. این‌ها مشخصات ادیسه 21 است اما خودروی اسکتریم‌-ای ب‌ام‌و چطور؟

به گزارش «carscooprs»، مدیریت بخش خاورمیانه گروه خودروسازی ب‌ام‌و اعلام کرده که تاکسی تپه‌شنی یک پروژه تک‌تولیدی بدون هیچ کاربرد مسابقه‌ای محسوب می‌شد و این خودروساز هیچ برنامه‌ای برای ورود هیچ مسابقات برقی را ندارد.

سخن‌گوی ب‌ام‌و گفته که این کانسپت آلمانی براساس خودروی اکستریم-ای توسعه پیدا کرده و تنها به منظور سرگرمی و با اهداف تبلیغاتی عرضه شده است. این خودرو تولید شرکت اسپارک ریسینگ است و از لحاظ مکانیکی هم با خودروی اصلی این رقابت‌‌ها برابری می‌کند اما فقط به طراحی تیم ب‌ام‌و مزین شده است.

تاکسی تپه‌شنی درحقیقت جاه‌طلبی ب‌ام‌و را برای به چالش‌کشیدن بقیه نمایان می‌کند. همین مسئله درباره ب‌ام‌و X، سری i و M نیز صدق می‌کند. هرکاری را که تاکسی تپه‌شنی در شرایط دشوار انجام می‌دهد، ب‌ام‌و X6 M، ب‌ام‌و iX M60 و هر خودروی جدید دیگری از خانواده ب‌ام‌و XM قادر به انجام آن خواهد بود؛ چه روی آسفالت، چه سنگ‌ریزه و چه برف و یخ!

با نگاهی به کابین تاکسی تپه‌شنی می‌توان میله‌های ایمنی بزرگ آن و نشان کازورث را در بخش پایینی کنسول مرکزی مشاهده کرد. کازورث پیشتر به‌صورت رسمی اعلام کرده که وظیفه تولید اجزای الکترونیکی اودیسه 21، خودروی رسمی مسابقات اکستریم-ای، را برعهده دارد. نظر شما درباره تاکسی تپه‌شنی و برنامه تبلیغاتی ب‌ا‌م‌و برای معرفی خودروهای خاص و تولیدنکردن آن‌ها چیست؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.