رقابت بی ام و X3 M کامپتیشن و پورشه ماکان GTS در آفرود
بیامو X3 M کامپتیشن و پورشه ماکان GTS شاسی بلندهایی هستند که معمولاً خارج از جاده دیده نخواهند شد. البته ویدئوی جدید کار واو این دو خودرو را راهی زمینهای ناهموار کرده تا در برخی چالشهای آفرود بتواند تواناییهای آنها را محک زده و مدل برتر را معرفی کند. X3 M کامپتیشن به پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توئین توربو که قدرت 510 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتون متری تولید میکند مجهز شده است. این نیرو از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. ژرمنها وزن محصول خود را 2010 کیلوگرم اعلام کردهاند.
ماکان GTS از نیروگاه 6 سیلندر 2.9 لیتری توئین توربو استفاده میکند. پیشرانه پورشه قدرت 440 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتون متری دارد و با گیربکس 7 سرعته و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. البته ارتفاع ماکان از سطح زمین پایینتر بوده و به 177 میلیمتر میرسد درحالیکه این رقم برای بیامو 206 میلیمتر است.
رقابت دو هموطن با مسابقه درگ در سربالایی شروع میشود. هر دو خودرو به لانچ کنترل مجهز هستند اما بیامو سریعتر حرکت میکند و اولین پیروزی را به نام ثبت میکند. مسابقه بعدی حرکت در سرپایینی است تا ببینیم سیستمهای کمک به حرکت در سرپایینی کدامیک بهتر است. در این رقابت کندترین شاسیبلند پیروز میشود و این خودرو پورشه است. درگیر شدن سیستم X3 M کامپتیشن زمان بیشتری میبرد و به همین خاطر سریعتر از ماکان در سرازیری حرکت میکند.
چالشهای دیگر دو خودروی موردبحث به رقابتهای ارتفاع از سطح زمین، چسبندگی، زوایای حمله و فرار و نهایتاً بازی کردن سیستم تعلیق مربوط میشود. X3 M کامپتیشن و ماکان GTS در رقابتهای باهم امتیازهای برابری کسب میکنند و همهچیز به رقابت نهایی موکول میشود. اگرچه ارتفاع ماکان از سطح زمین کمتر از رقیب است اما چالش نهایی را برنده میشود و با یک امتیاز اختلاف برتری نهایی را مال خود میکند. بیامو X3 M کامپتیشن و پورشه ماکان GTS خودروهایی اسپرت هستند که احتمالاً هرگز روی آفرود را نخواهند دید اما برخلاف باور عموم میتوانند در خارج از جاده نیز تواناییهای خوبی داشته باشند.