دوئل فینال، پورشه کیمن یا بی‌ام‌و سری 2؟

پنج‌شنبه 29 دی 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-7
در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هشتم و گروه کوپه‌های کامپکت رسیده‌ایم. در این مرحله 10 کوپهٔ مختلف شامل پورشه...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نهایی، گروه هشتم، گروه کوپه‌های کامپکت

در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابت‌های خودرویی پدال به گروه هشتم و گروه کوپه‌های کامپکت رسیده‌ایم. در این مرحله 10 کوپهٔ مختلف شامل پورشه کیمن، تویوتا سوپرا، ب‌ام‌و سری 2، آلپین A110، آئودی TT، هیوندای ولوستر N، تویوتا GR86، لوتوس امیرا، نیسان Z و ب‌ام‌و Z4 باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها نهایتاً ب‌ام‌و سری 2 و پورشه کیمن توانستند خود را به مرحلهٔ فینال برسانند. حال این دو کوپهٔ آلمانی در این مرحلهٔ نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی از آن‌ها به‌عنوان برندهٔ گروه کوپه‌های کامپکت توسط شما انتخاب شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان Z و ب‌ام‌و سری 2 برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان Z و ب‌ام‌و سری 2

مجموع آراء: 1427

ب‌ام‌و: 824

آراء نیسان: 603

پیروز دوئل: ب‌ام‌و سری 2 با کسب 58 درصد از کل آراء

کپی لینک

ب‌ام‌و سری 2

تاریخ معرفی: جولای 2021

پلت‌فرم: CLAR بی‌ام‌و

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.0 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: 15,683 دستگاه

فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 9,178 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 34,852 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 24,967 دستگاه

تایم در پیست ویرجینیا: 3:03.0

تایم در پیست نوربرگ‌رینگ: 7:58.6

تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:38.6

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: موتورهای قدرتمند، شتاب سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگ بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخه‌های محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس، رانندگی آسان، ترمزهای خوب، رانندگی جذاب، اندازهٔ مناسب جلوپنجره، کیفیت ساخت بالا

نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلی‌های عقب کوچک‌تر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلی‌های ناراحت، طراحی بیرونی زشت، وزن سنگین نسبت به اندازه

چکیده: ب‌ام‌و سری 2 حتی در نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر هم خودروی هیجان‌انگیزی است و پرفورمنس بهتری را فراهم می‌کند اما برخی از ویژگی‌های مطلوب نسل قبلی خود مثل ظاهر زیبا را از دست داده است

کپی لینک

پورشه کیمن

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2016

پلت‌فرم: MMB پورشه

امتیاز از کارانددرایور: 10 از 10

امتیاز از اتو اکسپرس: 4.5 از 5.0

فروش سال 2021 در آمریکا: 4,292 دستگاه

فروش 9 ماه اول 2022 در آمریکا: 2,426 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 5,667 دستگاه

فروش 11 ماه اول 2022 در اروپا: 4,703 دستگاه

تایم در پیست ویرجینیا: 2:28.3

تایم در پیست نوربرگ‌رینگ: 7:47.0

تایم در پیست زاکسنرینگ: 1:36.2

گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، گیربکس‌های دستی و اتوماتیک فوق‌العاده، نسخه‌ها و پیشرانه‌های متنوع که به شش سیلندر 9 هزار rpm تنفس طبیعی ختم می‌شوند، هیجان بی‌پایان پشت فرمان، آپشن‌های شخصی‌سازی زیاد

نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانه‌های چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده با رینگ‌های بزرگ، آپشن‌های گران‌قیمت، کارایی ضعیف برای استفاده‌های روزمره

چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانه‌های قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفه‌ای است که به واقعیت تبدیل شده و خودروهای کمی در بازار هستند که بتوانند کسانی که پشت فرمان آن نشسته‌اند را راضی کنند

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

ب‌ام‌و M240i

پورشه کیمن S

پیشرانه

3.0 لیتری I6

2.5 لیتری H4

تنفس

توربو

توربو

ردلاین

7,000 rpm

7,300 rpm

قدرت

382 اسب بخار

350 اسب بخار

گشتاور

500 نیوتن متر

420 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

7 سرعته دوکلاچه

محور محرک

چهارچرخ

عقب

شتاب صفر تا 96

3.6 ثانیه

3.6 ثانیه

مسافت 400 متر

12.1 ثانیه

12.0 ثانیه

پیست Figure-8

24.4 ثانیه

23.7 ثانیه

حداکثر سرعت

240 کیلومتر/ساعت

285 کیلومتر/ساعت

توقف از 110

46.6 متر

43.3 متر

شتاب جانبی

0.98 جی

1.02 جی

مصرف سوخت

9.0 لیتر ترکیبی

10.7 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

52 لیتر

64 لیتر

وزن

1753 کیلوگرم

1437 کیلوگرم

توزیع وزن

53 به 47 جلو/عقب

44 به 56 جلو/عقب

طول

4,557 میلی‌متر

4,379 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,740 میلی‌متر

2,474 میلی‌متر

حجم صندوق بار

400 لیتر

150+280 لیتر

ظرفیت سرنشین

4 نفر

2 نفر

قیمت

51,895 دلار

76,850 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[poll id="122"]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.