قویترین محصول آلپینا معرفی شد؛ B5 GT با 634 اسب بخار
آلپینا بهعنوان تیونر رسمی بامو، مدل جدید و تولید محدودی بنام B5 GT را معرفی کرده است. این خودرو که در دو نسخهٔ سدان و استیشن ارائه میشود، قویترین پیشرانهٔ تاریخ آلپینا را در سینه دارد. زیر کاپوت B5 GT همان نیروگاه 4.4 لیتری V8 توئین توربوی آشنای بامو قرار گرفته که خروجی آن با تقویت آلپینا به 634 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور رسیده است. آلپینا با بهروزرسانی نرمافزار و افزایش بوست توربو به همراه بهبود قسمت ورودی ایرباکس، خروجی این موتور را 13 اسب بخار و 50 نیوتن متر نسبت به B5 معمولی افزایش داده است.
B5 GT در نسخهٔ سدان در کمتر از 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند درحالیکه نسخهٔ استیشن برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 322 کیلومتر بر ساعت است. نیروی بیشتر موتور توسط نسخهٔ بروز شدهٔ گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک منتقل میشود و وظیفهٔ متوقف کردن خودرو هم بر عهدهٔ ترمزهای برمبوی چهار پیستونه با دیسکهای 15.5 اینچی در جلو و 15.7 اینچی در عقب است.
محصول جدید آلپینا در بیرون روی رینگهای 20 اینچی با طراحی کلاسیک 20 پره قرار گرفته که صرفاً با رنگ ویژهای بنام «مارون ولچیانو» ارائه میشوند. از پایین سپر عقب نیز چهار سر اگزوز بیرون زده که با نیترید تیتانیوم پوشیده شدهاند. B5 GT بهصورت استاندارد با رنگهای اصلی آلپینا یعنی سبز و آبی ارائه خواهد شد ولی شش رنگ اختصاصی سفارشی مثل قرمز ایمولا هم برای آن در نظر گرفته شده است. در داخل، چرم ناپا بهصورت استاندارد ارائه میشود اما چرم مرینو به همراه آپشنهای تزئینی متعدد مثل تریم چوبی هم قابل سفارش خواهد بود.
برای این ماشین همچنین امکان سفارش صندلیهای اسپرت با حمایت بیشتر از بدن هم وجود دارد که با تودوزی سفارشی چرم و آلکانترای مشکی و آبی و نوشتهٔ ALPINA ارائه میشود. آلپینا B5 GT هماکنون قابل خریداری است و تحویل آن در جولای آغاز میشود. قیمت این خودرو در آلمان در نسخهٔ سدان از 145,500 یورو و در نسخهٔ استیشن از 148,500 یورو آغاز میشود.