حراج یک نمونه سالم و کمیاب از بی ام و 325i تورینگ 1990

سه‌شنبه 2 اسفند 1401 - 17:30
مطالعه 6 دقیقه
1990-BMW-325i-Touring-1-1024
شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و استیشن‌های آن باشند؛ اما آیا پرداخت مبلغی بیش‌از 35 هزار دلار برای آن کاری عقلانی به شمار می‌رود؟!بی‌ام‌و...
تبلیغات

شاید یکی از جذاب‌ترین خودروهای بی‌ام‌و استیشن‌های آن باشند؛ اما آیا پرداخت مبلغی بیش‌از 35 هزار دلار برای آن کاری عقلانی به شمار می‌رود؟!

بی‌ام‌و E30 325i تورینگ نقش آن استیشنی را داشت که هوادران دوست داشتند باواریایی‌ها بر پایه نسخه M3 روانه بازار کنند اما این اتفاق هیچ‌گاه رخ نداد؛ اما خوشبختانه E30 325i توانست به‌خوبی جای خالی این خودروی قدرتمند خانوادگی را پر کند. به تازگی یک نمونه بسیار زیبا، اسپرت و سالم از این خودرو که در میان سال‌های 1988 تا 1993 تولید می‌شده، در حراجی «cars & bids» به فروش رسیده است که از کیت بدنه M3 و چندین و چند تجهیز خاص دیگر سود می‌برد.

این خودرو که 175 هزار کیلومتر کارکرد دارد، به یک موتور 3 لیتری خطی 6 سیلندر مجهز شده است که 235 اسب بخار قدرت تولید شده توسط موتور را از طریق جعبه‌دنده 5 سرعتی خود به محور عقب منتقل می‌کند. گشتاور تولید شده این موتور نیز برابر 300 نیوتن متر است که برای چنین خودرویی واقعا مناسب به نظر می‌رسد. این بی‌ام‌و خانوادگی برای به لطف بهره‌مندی از موتوری قوی، برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 8.8 ثانیه زمان نیاز دارد و نهایتا به مرز سرعت 214 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. رنگ زیبا و خاص بدنه این خودرو «سرخ هِنا» نام دارد که با چرم و دوخت سیاه برای کابین همراه شده و تناقضی زیبا را آفریده است.

پیش از آنکه این خودرو وارد ایالات‌متحده شود، توسط مالکش در لهستان نگهداری می‌شده و یک‌بار هم در تصادف نکرده است. این خودروی به‌خصوص به‌جای موتور اصلی M54 بی‌ام‌و از یک نمونه 2.5 لیتری 6 سیلندر خطی متعلق‌به بی‌ام‌و E46 330i ZHP استفاده می‌کند. لیست امکانات اضافه این خودرو که توسط مالک اعلام شده شامل مواردی چون رینگ‌های کلاسیک 17 اینچی، کیت سری 3 نسل E36، فنربندی MTS تکنیک، ترمزهای جلو از بی‌ام‌و سری 3 نسل E46، کیت پهن بدنه، صندلی‌های جلو از M3 نسل E30 و پخش‌کننده CD اشاره کرد.

بسیاری از قطعات مکانیکی این خودرو بهبود یافته، تعویض شده یا به‌روزرسانی شده‌اند؛ بخش‌هایی مانند سیستم ورودی هوا موتور، فنربندی، جعبه‌دنده، رینگ‌ها، ضربه‌گیر جلو، ترمزها، صندلی‌های جلو، دوخت چرم صندلی‌های عقب، فرمان، نشان‌گرها، پوشش داشبورد، سردنده و پخش‌کننده.

از مشکلات این خودرو می‌توان به پریدگی رنگ در بخش‌هایی از سپرها، خط و خش روی رینگ، چروک‌شدن روکش صندلی‌های جلو، شکستگی داشبورد، خرابی نمایشگر ساعت و کار نکردن سیستم قفل مرکزی، سانروف و شیشه‌های عقب اشاره کرد. این خودرو نهایتا به قیمت 37750 دلار به فروش رسید. بسیاری از مزایده‌کننده‌ها معتقد بودند که با وجود زیبایی و سلامت فنی، پرداخت مبلغی بیش‌از 20 هزار دلار برای آن معقول نیست. نظر شما درباره این خودرو چیست؟! آیا می‌توان خرید یک خودروی 33 ساله را تحت هیچ شرایطی عقلانی دانست؟!

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.