درگ بی ام و M2، تویوتا سوپرا و نیسان Z با گیربکسهای دستی
نیسان نسل جدید کوپهٔ Z را به شکلی اساسی اصلاح کرد و مدل اسپرت جدیدی را به این بخش فرستاد ولی Z جدید با رقبای بسیار قدرتمندی مثل تویوتا سوپرا و بامو M2 مواجه است. حال سم کارلیجن در ویدئوی جدیدی این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است. این خودروها هر سه از گیربکسهای دستی استفاده میکنند. M2 که جدیدترین خودروی این جمع محسوب میشود، به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو با 460 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور مجهز است و با 1700 کیلوگرم وزن، سنگینترین عضو گروه بهحساب میآید.
تویوتا GR سوپرا ضعیفترین خودروی این درگ محسوب میشود. این خودرو هم مثل رقیب باواریایی زیر کاپوت پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی ساخت بامو دارد اما این موتور از یک توربوشارژر استفاده میکند و 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب تحویل میدهد. سوپرا با وزن 1516 کیلوگرمی، سبکترین خودروی جمع بوده و کمبود قدرت خود را جبران میکند. نیسان Z هم از یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و 1590 کیلوگرم وزن دارد تا بین دو رقیب خود قرار گیرد.
در این ویدئو، سه مسابقهٔ رولینگ و سه درگ از حالت سکون برگزار میشود که میتوانید نتیجهٔ آنها را در ویدئوی زیر تماشا کنید. صرفنظر از عملکرد این سه خودرو در درگها، سوپرا، M2 و Z نشان میدهند که خودروهای اسپرت از همیشه توانمندتر شده و قدرت زیادی را با قیمتی نهچندان بالا در اختیار علاقهمندان قرار میدهند. این موضوع یک پیروزی برای علاقهمندان به خودرو خواهد بود زیرا طیف گستردهای از انتخابهای جذاب و مدرن را پیش رو خواهند داشت. البته در بازار، خودروهای اسپرت ارزانتری از این سه مدل مثل هوندا سیویک Si، مزدا MX-5 و شورلت کامارو هم حضور دارند که هر نوع خریداری را راضی خواهند کرد.
مقایسه مشخصات فنی
| نیسان Z | GR سوپرا | بامو M2 |
پیشرانه | 3 لیتری V6 توئین توربو | 3 لیتری I6 توربو | 3 لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | 400 اسب بخار | 382 اسب بخار | 460 اسب بخار |
گشتاور | 475 نیوتن متر | 500 نیوتن متر | 550 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | 1590 کیلوگرم | 1516 کیلوگرم | 1700 کیلوگرم |
قیمت | 41,000 دلار | 59,445 دلار | 62,200 دلار |