بامو سری ۵ با افزایش فروش ۵۶ درصدی در اروپا، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 را با اختلاف زیادی پشت سر گذاشت.
در رقابت داغ خودروهای لوکس اروپا، بامو سری ۵ بهوضوح پیشتاز است. نسل هشتم این خودرو که بهار ۲۰۲۳ معرفی شد، نهتنها جایگاه خود را حفظ کرده بلکه با فاصلهای چشمگیر از رقبا پیشی گرفته آنهم درحالیکه بامو در حال آمادهسازی نسخه فیسلیفت این خودرو است. بامو در چهار ماه اول سال ۲۰۲۵ موفق به فروش ۲۰,۴۰۲ دستگاه سری ۵ در اروپا شد که رشدی ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد. بخش عمده این موفقیت به جایگزینی نسل هفتم قدیمی و استقبال گسترده از مدل جدید برمیگردد.
مرسدس بنز در همین بازه زمانی ۱۵,۸۱۱ دستگاه E کلاس فروخته که هرچند رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال گذشته داشته اما همچنان با اختلاف از رقیب باواریایی خود عقب است. آئودی نیز با فروش ۱۳,۷۷۴ دستگاه A6 و S6، رشدی ۱۰ درصدی را تجربه کرد اما در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش خودروهای الکتریکی، بامو i5 با فروش ۸,۸۴۳ دستگاه و رشد ۵۵ درصدی، پیشتاز است. آئودی A6 e-tron با ۷,۴۶۰ دستگاه فروش، فاصله کمی با i5 دارد اما مرسدس بنز EQE با کاهش ۲۲ درصدی تقاضا، تنها ۳,۷۴۰ دستگاه فروخته است.
چهار جایگاه آخر به ترتیب به ولوو S90 با فروش ۲,۷۲۲ دستگاه، لکسوس ES با ۱,۳۹۷ دستگاه، آئودی A7 با ۱,۲۱۶ دستگاه و مازراتی گیبلی با تنها ۵۱ دستگاه اختصاص دارد. در سال جاری، نسخههای دیزلی ۳۰ درصد از کل فروش خودروهای لوکس بزرگ اروپا را به خود اختصاص دادهاند و همردیف با خودروهای پلاگینهیبریدی با سهمی ۳۰ درصدی قرار گرفتهاند. البته خودروهای الکتریکی با سهمی ۲۷ درصدی چندان عقب نیستند. مدلهای بنزینی ۱۱ درصد و هیبریدهای معمولی ۱.۸ درصد از سهم بازار را تشکیل میدهند.
همچنین تقاضای بالایی برای نسخههای استیشن سری ۵، آئودی A6 و E کلاس وجود دارد و حدود ۶۰ درصد خریداران در آلمان نسخه استیشن را به سدان ترجیح میدهند. بهعنوانمثال، ۶۱ درصد از فروش بامو i5 به مدل تورینگ و ۸۲ درصد از فروش A6 e-tron به نسخه واگن اختصاص دارد درحالیکه برای مرسدس بنز E کلاس، فروش نسخههای سدان و استیشن تقریباً نصف و نصف است.
مردیم از خوشی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اون سیاهی زیر جلو پنجره اگه نبود زیبا تر می شد همچین حالتی رو BMW x3 هم داشت چند پست قبل درگش بود
مردیم از خوشی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴این طراحی BMW هنوز با سنت ها یه مقدار ارتباط داره نئوکلاس یه تحول بزرگ هست یا موفقیت بالا را به همراه میاره یا یه شکست بزرگ به بزرگ طراحی تخم مرغی بنز
حمید
۱۶ خرداد ۱۴۰۴از نظر من
جلو پنجره ماشین های الکتریکی زیبا نیستن و کاربردی هم ندارن اگر مثل تسلا جلو پنجره نداشته باشن بهتر هست یا اگر امضای طراحی خراب میشه حداقل مثل نمونه های درونسوز باز باشه نه بسته
JaMsHiD-B
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ارتباطو که نسل جدید همه ماشین ها با پیشینیان خودشون رو دارن
بستگی داره که کی تونسته به خوبی اجرا کنه
یکی مثل لندکورزر پرادو و جی کلاس
یکیم مثل این بیمره . شلغم نپخته که انگار کنار بادمجون گذاشتیش
بهنام
۱۶ خرداد ۱۴۰۴این اتاق سری پنج رو من تو بابلسر دیدم . حالم بهم خورد، اصلا وقار نسل گذشته رو نداره.
نویدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴شما همونی هستی که گفتی از دیدن سری ۵ حالت بهم خورد بعد وایسادی باهاش عکس گرفتی؟
صامورایی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴با همین قیافه و وزن و غیره اومد و چنین کاری کرد. خیلی میشه راجبش حرف زد
Soheil LM
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هر چی هست از طراحی های آشغال کرره بهتره
Soheil LM
۱۶ خرداد ۱۴۰۴دیروز یه کیا دیدم با چراغ روی گلگیر عقب حالم از هر چی ماشین هست به هم خورد. دوباره طراح های بی ام و باید برگردم و کیا رو نجات بدن
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۴مازراتی گیبلی ۵۰ دستگاه !! 🥲
elijah2001
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ب ام و همیشه عالی بوده اما در سال های ۲۰۰۸-۲۰۱۸ به نظرم طراحی خوبی نداشت و الان دوباره طراحیاش خوب شده ولی ب ام و ۲۰۰۲ و ۵۱۸ هیچوقت تکرار نمیشن من بابا بزرگم یه ۵۱۸ داره از صفر دست خودش بوده یادمه صفر بود رفتیم تستش کردیم…هنوز مثل اولش کار میکنه عجب چیزی بود……
شهروند ایرانی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴من غیافش نمیپسندم مخصوصا قسمت جلو ولی پیش نمونه نسل بعد طراحی بی ام دبلیو بهتر شده و اینکه از لحاظ فنی واقعا m5 و m5 cs عالی هستن با اون قیمت ها که دارن بهنظر من طراحی جلو پنجره دست طراح میبنده مخصوصا از لحاظ ایرو دینامیک مرسدس و آئودی این مشکل ندارن ده جور جلو پنجره زدن ولی بی ام دبیلو گیر داره به کلیوی دقیقا مثل بوگاتی که گیر داده به نعلی بودن ولی ماشین های هم رده اش این مشکل ندارن
Soheil LM
۱۶ خرداد ۱۴۰۴غیافه البطه مربوت به آدم هاثت. تراحی مربوت به خودرو.
Soheil LM
۱۶ خرداد ۱۴۰۴بنز به نظرم شاهکار کرده با این طراحی ۱۳ هزار تا فروخته. یه زمان E-class استاندارد وضع میکرد الان شده یه EQE پیرمرد پسند.
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴عجیبه
M power
۱۶ خرداد ۱۴۰۴این همون ماشینیه که همه میگفتن تو فروش شکست میخوره حداقل که تو اروپا خوب فروخته
نویدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴همه ایرانیا میگفتن شکست میخوره😉
ماشین رو باید از نزدیک ببینی تا بتونی در موردش نظر بدی.
SepehrV10
۱۶ خرداد ۱۴۰۴از A6 e tron فروشش بیشتره
صبر کنین A6 بنزینی فروشش شروع شه
طراحیش زمین تا آسمون با بقیه فرق داره