بی ام و XM رکورد مسابقات تپه نوردی پایکس پیک را شکست
چندی پیش اولین تلاش ژرمنها برای حضور XM در مسابقات تپه نوردی پایکس پیک با تصادف این خودرو ناکام ماند اما این برند یکبار دیگر به مسیر مسابقه بازگشت و این بار توانست رکورد سریعترین شاسیبلند هیبریدی تولیدی را به خود اختصاص دهد. مت مولینز راننده حرفهای مسابقات خودرویی پشت فرمان بیامو XM لیبل رد نشست و توانست مسیر مسابقه را در 10 دقیقه و 48.06 ثانیه طی کند.
اگرچه زمان ثبت شده توسط قدبلند بیامو M احساسبرانگیز به نظر میرسد اما لامبورگینی اوروس پرفورمنته با پیشرانه غیر هیبریدی خود این مسیر را در 10 دقیقه و 32.06 ثانیه طی کرده است و همچنان رکورد تمامی شاسی بلندهای تولیدی را در اختیار دارد. اگرچه مولینز در تصادف XM طی ماههای قبل مجروح نشد اما خودرو به شدت آسیب دید به گونهای که چرخ جلوی آن از جای خود درآمد و شیشه جلو نیز شکست. XM در این حادثه با یک درخت برخورد کرد هرچند به دلیل ایمنی بالای خودرو مولینز جان سالم به در برد.
مسابقات تپه نوردی پایکس پیک در کلرادو آمریکا برگزار میشود و ارتفاع نقطه استارت مسابقه 2862 متر بالاتر از سطح دریاست. در طول مسیر مسابقه بیش از 150 پیچ وجود دارد و رقبا و طرفداران از سال 1916 تاکنون شاهد قدرتنمایی خودروسازان مختلف در آن بودهاند. برای یادآوری باید گفت پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری هیبریدی XM قدرت 738 اسب بخار دارد و باعث میشود قویترین شاسیبلند تاریخ بیامو لقب بگیرد. این هیولا در عرض 3.7 ثانیه سرعت خود را از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت میرساند و حداکثر سرعت آن با سفارش پکیج راننده M برابر با 280 کیلومتر در ساعت است. مت مولینز بیش از دو دهه سابقه حضور در مسابقات موتور اسپرت را دارد و در 6 سری مسابقه به رقابت پرداخته است. او راننده ارشد بیامو در مرکز پرفورمنس کارولینای جنوبی است، جایی که XM تولید میشود. مولینز در سال 2018 به ژرمنها کمک کرد تا رکورد جهانی گینس برای طولانیترین دریفت و همچنین دریفت با دو خودرو را بشکنند.