فروش بی ام و 3.0 CSL در حراجی با قیمت 1.1 میلیون دلار!
خودروی موردبحث که حدود یک سال قبل معرفی شد به منظور گرامی داشت پنجاهمین سالگرد تأسیس بخش M تولید شده است. اگرچه بیامو هرگز قیمت 3.0 CSL را اعلام نکرده است اما بسیاری از منابع موثق ادعا میکنند این کوپه انحصاری که بر پایه M4 G82 شکل گرفته با قیمت حدود 820 هزار دلار به دست مشتریان رسیده است. همین قیمت گزاف باعث شد افراد زیادی درباره توانایی باواریایی ها برای فروش تمامی مدلها تردید داشته باشند اما بیامو در یافتن 50 خریدار متمول برای خرید این محصول که ادای احترامی به بتموبیل E9 است مشکلی نداشت.
حالا و در حراجی انجام شده یکی از این خودروها با قیمت بسیار بالاتری فروخته شده است. حراجی RM ساتبیز مونیخ چهل و چهارمین مدل تولیدی را با قیمت پایه حدود 985 هزار دلار زیر چکش حراج برد و در نهایت قیمت خودرو به فراتر از 1.1 میلیون دلار رسید. مالک جدید از طریق تلفن پیشپرداخت خودرو را پرداخت کرد و به این ترتیب قویترین خودروی تولیدی تاریخ بیامو با پیشرانه 6 سیلندر خطی را راهی گاراژ خود کرد.
بیامو 3.0 CSL موردبحث تنها 33 کیلومتر کارکرد دارد و در واقع کاملاً صفرکیلومتر محسوب میشود. همانند 49 مدل تولیدی دیگر رنگ بدنه از سفید آلپین با کابین مشکی پر از پوشش آلکانترا تشکیل شده و صندلیهای کربنی اسپرت در آن دیده میشوند. این هیولا تنها دو صندلی دارد هرچند برخلاف مدل M4 CSL از گیربکس 6 سرعته دستی بجای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده میکند.
جدای از قدرت بیشتر و اضافه شدن پدال کلاچ، 3.0 CSL از بدنهای کوچ بیلت با رنگآمیزی دستی سود میبرد و همین روند از سال 1973 الهام گرفته است. به منظور تمایز حداکثری این خودرو از M4 CSL بیامو رینگهایی با قفل مرکزی و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S را با لوگوی 50 روی دیوارهها در نظر گرفته است. خریداران ثروتمند محصول یاد شده یک ماکت از کوپه پرفورمنس را به همراه تصاویر هنری آن دریافت میکنند. شاید با دیدن قیمت 3.0 CSL موردبحث آن را گرانترین بیامو تاریخ بدانید اما اینطور نیست چراکه عنوان گرانترین محصول بیامو به مدل 507 رودستر 1957 هاردتاپ میرسد که در حراجی سال 2018 با قیمت فراتر از 4.1 میلیون دلار فروخته شد.