هزینه 30 هزار دلاری تعویض باتری بی ام و i3!

شنبه 28 بهمن 1402 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
cba-0578-1560876977
برخی مالکان خودروی بی‌ام‌و i3 پس از خرابی باتری خودروی خود با هزینه تعویض 30 هزار دلاری و بیشتر روبرو شده‌اند.
تبلیغات

طرفداران خودروهای برقی می‌گویند این خودروها در درازمدت هزینه نگهداری کمتری نسبت به محصولات بنزینی دارند. اگرچه قیمت خودروهای برقی در حال حاضر بالاتر از نسخه‌های درون‌سوز است اما با انتخاب آن‌ها هزینه‌های نگهداری کمتری را متحمل می‌شوید و نیازی به خرید بنزین نیست؛ اما برخی رانندگان بی‌ام‌و i3 این هفته متوجه شده‌اند ادعاهای مطرح شده تنها بخشی از قضیه است و شاید درست نباشد.

بی‌ام‌و i3 برقی که اولین بار در سال 2013 عرضه شده بود سرانجام در سال 2021 از بازار آمریکا خداحافظی کرد. هم‌اکنون رانندگان برخی از مدل‌های این خودرو با هزینه تعویض بالای باتری خودروهای خود روبرو شده‌اند. سه مالک i3 در گزارشی ادعا کرده‌اند هزینه تعویض باتری خودروی‌شان عددی 5 رقمی بوده است.

بی‌ام‌و i3 به دو صورت برقی و هیبریدی (مجهز به پیشرانه درون‌سوز کوچک) عرضه شده است. هم‌اکنون که تولید خودروی موردبحث به پایان رسیده ظاهراً برخی مالکان برای تعویض باتری خودروی خود به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند. گفته می‌شود مشکل این خودروها به باتری ولتاژ بالایی مربوط می‌شود که از هشت سلول تشکیل شده و زمانی که یکی از سلول‌ها خراب شود هزینه تعمیر آن بسیار بالا خواهد بود. رسانه‌ها می‌گویند برخی نمایندگی‌ها رقم 33 هزار دلار را برای تعویض باتری طلب کرده‌اند و یکی از مالکان نیز اظهار داشته هزینه تعویض باتری به 38 هزار دلار می‌رسد.

در حال حاضر بالاترین رقم تعویض باتری که در رسانه‌ها درج شده 71 هزار دلار است که حدود 20 هزار دلار بیشتر از قیمت i3 صفرکیلومتر در سال 2021 خواهد بود. آنچه بیشتر باعث ناراحتی مالکان این خودرو می‌شود طراحی بد باتری خودروست به‌ گونه‌ای که پس از خرابی یک سلول، عملکرد کل باتری مختل می‌شود و به همین خاطر باید کل باتری تعویض شود. این در حالی است که بنا به گفته یکی از فروشندگان قطعات بی‌ام‌و، قیمت هر سلول باتری حدود 3500 دلار است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.