درگ بی ام و M8، مرسدس AMG GT63 و پانامرا توربو با چاشنی تیونینگ
بامو M8 گرن کوپه، پورشه پانامرا توربو و مرسدس AMG GT63 S همگی خودروهای بسیار سریعی هستند اما حالا با تیونینگ و قدرتی بین 740 تا 800 اسب بخار به مصاف هم رفتهاند.
ابتدا بیایید نگاهی به مشخصات خودروها داشته باشیم. زیر کاپوت بامو یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در حالت استاندارد 625 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما در نمونهٔ حاضر در درگ این اعداد به 800 اسب بخار و 900 نیوتن متر افزایش پیدا کردهاند تا M8 قویترین خودروی گروه لقب گیرد. هزینهٔ این تیونینگ حدود 7,700 دلار بوده است.
خودروی بعدی پورشه پانامرا توربو است که از یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند. خروجی این پیشرانه با تیونینگ به 740 اسب بخار قدرت و 1000 نیوتن متر گشتاور رسیده است. هزینهٔ این کار تنها 2,500 دلار بوده است. در آخر هم به مرسدس AMG GT63 میرسیم که موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی آن در حالت استاندارد 640 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور دارد اما با تیونینگی که حدود 2,500 دلار هزینه داشته، این اعداد به 740 اسب بخار و 1050 نیوتن متر رسیده است.
حال سراغ تماشای رقابت جذاب این سه سوپرسدان تیونینگ شدهٔ آلمانی میرویم. در اولین درگ مرسدس پیروز شد اما دلیل این پیروزی مشکلی بود که در تعویض دندهٔ بامو پیش آند و آن را عقب انداخت. به همین دلیل، درگ دوباره انجام شد و این بار M8 به پیروزی رسید و مرسدس و پورشه هم به ترتیب دوم و سوم شدند. سپس رانندگان برای سومین تلاش به خط شدند و دوباره مرسدس پیروز شد زیرا بامو بازهم با مشکل تعویض دنده مواجه شد.
ازآنجاییکه مشخص نبود برندهٔ واقعی کدام خودرو است، دو مسابقهٔ درگ دیگر هم برگزار شد که در اولی M8 به پیروزی رسید اما در دومین AMG برنده شد و نشان داد که عملکردی نزدیک به رقیب باواریایی دارد. رقابت مرسدس و بامو آنقدر نزدیک بود که هردو در پایان 400 متر تایم 10.9 ثانیه را ثبت کردند درحالیکه پورشه هم با اختلاف تنها 01 ثانیه پشت آنها قرار داشت. سپس چند مسابقهٔ رولینگ انجام شد و بامو توانست دو رقیب خود را مغلوب کند. در آخرین مرحلهٔ یعنی آزمایش ترمز هم پورشه بالاخره یک پیروزی کسب کرد.