بی ام و 507 مدرن با ظاهر کلاسیک؛ طرح تازه برای Z4

یک‌شنبه 6 خرداد 1403 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
estella-fahrzeugtechnik-roadster-tender-5.7 (1)
یک شرکت آلمانی با استفاده از شاسی Z4 جدید، رودستر 500 اسب بخار ساخته است که بی‌ام‌و 507 کلاسیک مدل 1956 را یادآوری می‌کند. این محصول حدود 300 هزار...
تبلیغات

یک شرکت آلمانی با استفاده از شاسی Z4 جدید، رودستر 500 اسب بخار ساخته است که بی‌ام‌و 507 کلاسیک مدل 1956 را یادآوری می‌کند. این محصول حدود 300 هزار دلار قیمت دارد.

زمانی که بی‌ام‌و مدل 507 را رونمایی کرد، بلافاصله به خودرویی محبوب تبدیل شد و در خاطره‌ها باقی ماند. این کوپه رودستر از یک پیشرانه تنفس‌طبیعی 3 لیتری 8 سیلندر V شکل سود می‌برد که قدرت 150 اسب بخار قدرت خود را از طریق یک جعبه‌دنده 4 سرعتی به چرخ‌هایش منتقل می‌کرد. حال یعنی 65 سال پس از تولد این خودروی افسانه‌ای، خودرویی تازه با الهام از آن و بر پایه بی‌ام‌و Z4 G29 تولید شده است که برخلاف 507، چندان زیبا یا بهتر است بگوییم همه‌پسند به نظر نمی‌رسد.

شرکت فناوری خودروی استلا (Estella-Fahrzeugtechnik) مسئولیت ساخت رودستر «تِندِر 5.7» را برعهده داشته است. این مجموعه تمام صفحات بدنه را از فیبرکربن ساخته است. طرح نهایی با الهام از 507 کلاسیک شکل گرفته است و می‌توان با دقت در خطوط بدنه منظور آن را متوجه شد اما به‌طور کلی باید به تندر 5.7 شخصیت مختص خودش را اعطا کنیم.

در کابین این رودستر عجیب هم بازنگری شده است اما همچنان می‌توان آثار یک بی‌ام‌و مدرن را در آن مشاهده کرد؛ از نمایشگر مرکزی روی داشبورد گرفته تا کنسول مرکزی آشنا که DNA بی‌ام‌و را فریاد می‌زنند.

زیر کاپوت تندر 5.7 یک پیشرانه B58 بی‌ام‌و خفته است. این موتور 3 لیتری توربوشارژ تخت 6 سیلندر در حالت استاندارد توان تولید 335 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد اما در تندر 5.7 و به‌لطف بهبودهای فنی مانند استفاده از توربوشارژر جدید، ورودی هوا تازه و سیستم اگزوز به‌روزشده که شرکت استلا در آن ایجاد کرده، به خروجی 500 اسب بخار و 650 نیوتن‌متر رسیده است.

تندر 5.7 سوار بر سیستم تعلیق تنظیم‌شونده کویل‌اور و رینگ‌های 20 اینچی آلپینا حرکت می‌کند. سازنده آلمانی این خودرو لطف کرده و تنها 15 دستگاه از آن را، هر یک در رنگی منحصربه‌فرد تولید خواهد کرد تا دست شمار زیادی به آن نرسد. مدیر استلا فتزاگ تکنیک (با نلفظ سخت آلمانی) می‌گوید که هم‌اکنون دو مشتری! اقدام به خریداری این رودستر 312هزار دلاری کرده‌اند مه تقریبا برابر با موستانگ GTD یا فراری 296GTB است.

تصور کنید 320 هزار دلار پول در اختیار دارید، آیا خرید استلا را به مدل‌های مشهورتر ترجیح می‌دهید؟ البته درهرصورت طراحی تندر 5.7 به پای بریکلین 3EV افسانه‌ای نمی‌رسد. نظر شما چیست؟

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.