درگ رنجروور اسپرت با مرسدس GLE کوپه و بامو X6، انگلستان در برابر آلمان
قویترین عضو این جمع، رنجروور اسپرت P400 با پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو است که 400 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود تا وزنی 2443 کیلوگرمی را حرکت دهد. مرسدس بنز GLE450 هم مثل رقیب بریتانیایی زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربو دارد که البته خروجی پایینتری برابر با 380 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد. این کراساوور آلمانی 2295 کیلوگرم وزن دارد.
در آخر نیز به بامو X6 xDrive40i میرسیم که آنهم از موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند و با تنها 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور، ضعیفترین عضو گروه محسوب میشود. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم xDrive به هر چهارچرخ میرسد. هرچند X6 کمترین قدرت را دارد اما با وزن 2137 کیلوگرم، سبکترین شاسیبلند این مسابقه هم محسوب میشود.
ابتدا مرسدس و رنجروور در دو مسابقهٔ رولینگ و دو درگ از حالت سکون به مصاف یکدیگر رفتند و بهجز رولینگ دوم که دو خودرو همزمان به خط پایان رسیدند، در سه مسابقهٔ درگ مرسدس برنده شد. GLE450 مسافت 400 متر را در 13.6 ثانیه طی کرد درحالیکه رنجروور این کار را در 14.3 ثانیه انجام داد که اختلاف قابلتوجهی را نشان میدهد. سپس برندهٔ این جدال در برابر بامو قرار گرفت و X6 با وجود قدرت کمتر، در هر چهار مسابقه رقیب هموطن را مغلوب کرد اما اختلاف بین دو خودرو بسیار جزئی بود و بامو با زمان 13.5 ثانیه تنها 0.1 ثانیه زودتر به خط پایان رسید.
مقایسه مشخصات فنی
رنجروور اسپرت P400 | بامو X6 xDrive40i | مرسدس GLE450 | |
پیشرانه | 3 لیتری I6 توربو | 3 لیتری I6 توربو | 3 لیتری I6 توربو |
قدرت | 400 اسب بخار | 340 اسب بخار | 380 اسب بخار |
گشتاور | 550 نیوتن متر | 450 نیوتن متر | 500 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2443 کیلوگرم | 2137 کیلوگرم | 2295 کیلوگرم |
قیمت | 92,275 دلار | 75,675 دلار | 70,650 دلار |